Hej alla jag är ny här och har bestämt att all hjälp och tips jag kan få är bra hjälp. Vi sitter i samma båt här på forumet antar jag och jag känner igen mig själv i det ni skriver.
Jag har jobbat på krogen i snart 20 år och har då givetvis svårigheter med att inte ta en efter-jobbet öl som sedan leder till flera etc etc etc.
Vad tycker ni? Är alkoholfri öl något man kan ta till när suget blir för stort eller blir det bara en påminnelse av vad man går miste om?
Mvh Wednesday Lush

egen åsikt är ju att allt som kan få tillbaka mig i gamla vanor är helt förkastligt för mig. Jag har ju gjort valet att sluta dricka och då vill jag inte ha nåt som kan dra igång mitt gamla system. Jag har flera vänner som har fått problem efter att ha varit på nåt som dragit igång det gamla och jag törs inte chansa.

Är det ok att ta en ciggar istället för cigarett när du försöker sluta röka ?

vill.sluta

Om man säger såhär, det är bättre med en alkoholfri öl I glaset då man inte skjiljer sig så mycket från mängden.
Det är samma sak med alkoholfritt vin och smakar gott, ocj man sticker inte ut så värst.

Det är rätt häftigt at beställda en grym drink för en hundralapp, men sen är den alkoholfi.
Smakar bra, och du kan ta bilen hem.

Men om man är I början ac sin nykterhet så kanske det kan bara vanskligt med olika triggers.
Valet är bara ditt.
/A

har ingen som helst känsla av att "sticka ut" bara för att jag dricker vatten, cola, kaffe eller the'.
Jag trodde att "alla" drack när jag var aktiv men ser ju nu att så inte är fallet.
Och jag har aldrig haft behov av att flasha med en dyr drink, det är ju fyllan jag vill åt.

vill.sluta

Ursäkta om det missförstods.
Det jag menade var att de alkoholfria alternativen är riktigt bra och goda.
Det skall absolut inte flashas med vad man dricker.
Det är skit samma, men lika som att inte skilja sig från mängden så funkar de alkoholfria alternativen riktigt bra.

Och den EGNA upplevelsen av att köpa en alkoholfri drink, lika kostsam som den med alkohol I, och upptäcka att den är jättegod.

Det var DET jag menade, och då är det ingen fylla jag vill åt när jag själv köpt ALKOHOLFRITT.

Mammy Blue

kan jag bara hålla med Adde.
Nikotinfria cigaretter blev en flopp...

Man måste nog göra upp med de vanor man har skaffat sej ihop med bäste vännen flaskan.
/MB