Hej allihopa!

Slutade dricka för några månader sen och var nykter i cirka 5 månader vilket gick jättebra. Men vet nu att jag hamnat där igen. Är onykter i skrivande stund så ursäkta om jag verkar oseriös. Skulle egentligen sluta dricka igår men ikväll blev jag bjuden på x antal drinkar och kunde inte stå emot. Slutade precis som jag tänkt mig. Dvs med efterblivna handlingar från mitt håll och i slutändan inget bra humör. Snälla motivera mig att ta tag i mig själv igen. Känner mig så sjukt utanför när jag inte dricker.

viktoria

Hej Skumbananen, det är ju fantastiskt att du har 5 nyktra månader bakom dig. Alltså vet du att det går. Förstår om du är besviken på dig själv och känner dig usel, men nu har du ju i alla fall uppdaterat ditt minne. Nej, det gick inget vidare att dricka den här gången heller. På´t igen! Du börjar ju inte på noll, eftersom du har en hel del i bagaget efter dina 5 nyktra månader. Det jobbet blir ju inte ogjort eller hur?
Livet blir lättare och det kommer att kännas bättre med både nykterheten och det sociala, men det tar tiiiid. Nykter tid, för hjärnan att ändra tankesätt och kopplingar. Den måste liksom rätta till belöningssystemet så vi känner tillfredställelse och börjar uppskatta andra saker igen, istället för alkohol. Var snäll mot dig själv och ge dig en chans till. Och att någon här skulle döma dig behöver du inte oroa dig för. Igenkänningen är för stor. Kram på dig

Ingen kontroll

Du har ju klarat dig utan alkohol i 5 månader så DU kan ju. Ja det är svårt att stå emot,speciellt när man blir bjuden! Idag är en ny dag,lycka till och kram

Mammy Blue

Nej, det är ju så, vi är eller har varit i princip likadana så gott som allihop här inne. Och gräset är inte grönare i alkoholdiket hur många gånger man än testar, så var stolt över dina fem månader och fortsätt med dem som om inget har hänt.

Om du kollar på dem som dricker, så kan man ju inte med bästa vilja i världen påstå att det blir Einstein av dem, kan vara riktigt skoj att vara nykter när man går in i observationsläge. ;-)
Kram!
/MB

FylleFia

Nej du Skumbanan! Ingen dömer dig här. Som Victoria skrev, igenkänningen är alltför välbekant. Så försök igen. Du har fem månader i bagaget. Det är stort. Jag har inte varit nykter i fem månader på raken sedan tonåren och nu är jag snart 50 år. Så någonting säger mig att du kanske vet vad du vill. Att känna sig sjukt utanför för att man inte dricker kan jag inte riktigt relatera till. Men vi är alla olika. Jag känner mig faktiskt bara mallig när jag hamnar på AW eller liknande. Men vi är alla olika. Kanske du borde hålla dig borta från de bekanta som dricker just nu om du känner som du känner. Tacka nej, dra till med en vit lögn om varför du inte kan? Jag hoppas du skriver mer och gör ett nytt försök. Snubblat på mållinjen har vi alla gjort. Ja, de flesta här har snubblat ett antal gånger på själva banan. Då är det bara upp igen som gäller!

Fia