Ett slut måste det bli nu! Jag gör inget annat än dricker eller är bakis! Jag har levt för alkoholen alldeles för länge...
Nu styr alkoholen mitt liv, det måste bli en ändring!
Mentalt förstör den mig totalt, inget är roligt längre, inte ens att dricka, ändå gör jag det...
Jag är totalt slut, orkar inte mer med detta! Alkoholen måste ut ur mitt liv för gott!
Blir totalt skrämd av tanken att jag druckit undantagsvis varje veckoslut i typ 25 år, ofta också en vardagskväll i veckan.
Vinet och ölen varit min ständiga livskamrat.

Dricker inte ikväll, bakis och totalt trött på allt...

//S

Buzzz

Håll kvar och minns den känslan du har nu. Kände precis som du när jag tog mitt beslut, var bara helt utled, less på skiten.
Orkade helt enkelt inte må som jag gjorde längre. Tyckte inte att något, absolut inget, var kul längre. Inte ens sådant som jag älskat att göra förr.
Men, undan för undan, lite åt gången så vaknar intressen och sådant igen.

Försök att skriva här då och då, så du har något att gå tillbaka till och minnas hur det var. Det har i alla fall hjälpt mig.

//Buzzz

Abel

Hej snoopy! Låter som att du har kommit till en viktig insikt och jag tycker du gör helt rätt som avstår från att dricka ikväll, det kommer att vara skönt att vakna pigg och frisk imorgon! :)

Precis som Buzzz så har jag återkommit till mina egna inlägg i "min" tråd när det varit tufft, bra att påminnas varför man tog beslutet att inte dricka när den man försöker övertala sig själv att dricka...

Välkommen hit och lycka till!

snoopy

Tack för era svar Buzzz och Abel! Vanans makt e stark men denna gång måste jag klara det!
Har ju som så många andra försökt ett otal gånger tidigare, som mest hållit upp typ i tre veckor!
Just nu bara led mig själv o ser allt i moll.
Blir massor med tid över som borde fyllas med ngt annat, är rädd för tristess!
Druckit länge bara för att jag upplevt det, mår nästan dåligt av att sätta det på pränt såhär!
Familjen har tack o lov inte tagit ngn skada av mitt drickande, ett välbet jobb har jag, som jag dock
vantrivs med! Många gånger tror jag att det är en bidragande faktor till mitt drickande.
Måste ta tag i livet och det jag har kvar av det.

Må väl!

//S