Hej!

Jag är 26 år, kille och alltid varit den som alltid festar!
Men jag har varit trött på det riktigt länge!
Jag dricker i varje fall 2 ggr i veckan alltid sen så tar återhämtningen 2 dagar efter varje tillfälle
så det är mer eller mindre hela veckan som jag ägnar åt att vara full eller bakfull/trött/deppig!
Jag är fruktansvärt trött på detta! Men hur ska jag komma ur det? Har försökt tusen gånger men trillar alltid
tillbaka. Hur ska jag festa utan att dricka? Träffa tjejer? Polare? Jag tror jag måste sluta helt, har haft kortare uppehåll innan o då när jag druckit en gång så har det bara blivit fler gånger efter det! Men det känns så jävla sorgligt på något sorgligt sätt! Jag kommer ju förmodligen inte klara det denna gången i heller men jag viiiiill!
Hade varit stolt om jag kunde titulera mig själv "Nykterist". Nu var det ju nyår i förrgår, o då drack man ju, så det här är känslor som jag alltid har dagarna efter! Klassiskt! Jag har så jävla många tillfällen som jag förknippar med alkohol så en bojkott av alkohol kommer ju betyda att jag måste isolera mig och det kan jag inte för då kommer jag bli deprimerad! Jag kan inte dricka en öl eller ett glas vin. Tyvärr jag fungerar inte så! Jag måste sluta helt! Hur gör man? Hjälp mig!

Asteroiden77

Hej,

Jag är en nykter alkoholist, å jag känner såklart igen mig i det du skriver om.

Det dära suget drev mig till vansinne, natt som dag, när jag ser tillbaka på min tid som aktiv. Det blev värre med tiden, progrederade, min mentala besatthet utav att viljan dricka. Nu, direkt,omedelbart. En fruktansvärt stress & ångest. Kampen inom mig : ska jag dricka??, jag vill inte! Men jag vill!, det gick ju så illa sist....
Detta är en utav de tre delarna i min sjukdom, alkoholism

1, Mental besatthet- tanken att jag nog kan dricka som andra. Lögnen i mitt fall.
2,Fysisk allergi ( sätter igång efter första klunken, narkotikan mm, narkotika klassade läkemedlet,) den är obotlig & ökar med tid, dvs suget efter mer.
3, Själsiga bristsjukdomen,..dv: ångest, skuld, skam, rädsla, sorg, depression... Listan kan göras lång,

Du, det finns hjälp att få, jag vet personer, killar som också är alkoholister som kan hjälpa dig, möta upp dig på ett möte. Jag kommer med vara där!
Ingen, inte heller du ska behöva leva sådär, drivna av alkohol sug. Jag gör inte det längre, sedan jag fick hjälp, ville ha hjälp och tog tag i det med en sponsor.

Med vänlig hälsning,
- a

Asteroiden77

Det finns hjälp!!
Skrivet av Asteroiden77 den 17 januari, 2014 - 23:26.
Hej,

Jag är en nykter alkoholist, å jag känner såklart igen mig i det du skriver om.

Det dära suget drev mig till vansinne, natt som dag, när jag ser tillbaka på min tid som aktiv. Det blev värre med tiden, progrederade, min mentala besatthet utav att viljan dricka. Nu, direkt,omedelbart. En fruktansvärt stress & ångest. Kampen inom mig : ska jag dricka??, jag vill inte! Men jag vill!, det gick ju så illa sist....
Detta är en utav de tre delarna i min sjukdom, alkoholism

1, Mental besatthet- tanken att jag nog kan dricka som andra. Lögnen i mitt fall.
2,Fysisk allergi ( sätter igång efter första klunken, narkotikan mm, narkotika klassade läkemedlet,) den är obotlig & ökar med tid, dvs suget efter mer.
3, Själsiga bristsjukdomen,..dv: ångest, skuld, skam, rädsla, sorg, depression... Listan kan göras lång,

Du, det finns hjälp att få, jag vet personer, killar som också är alkoholister som kan hjälpa dig, möta upp dig på ett möte. Jag kommer med vara där!
Ingen, inte heller du ska behöva leva sådär, drivna av alkohol sug. Jag gör inte det längre, sedan jag fick hjälp, ville ha hjälp och tog tag i det med en sponsor.

Med vänlig hälsning,
- a

redigera besvara | Anmäl kommentar | Gilla (0)
Skriv ny kommentar

m-m

Hoppas att det lättat något! En klen tröst, men paniken du känner botas ju tyvärr inte med alkohol... Försök vänta ut den, skriv här, ring någon! Ut och gå - vad som helst! Det är skitjobbigt när det sätter in, men är ju trots allt inte farligt, låt det storma över...
Hoppas du kan sova inatt.
/m

Mulleman

Håller helt med dig Asteroiden77!
Jag har många gånger fått erfara det härliga i att träffa, skriva, eller på annat sätt ha kontakt med andra i liknande situation, hur gärna man bara finns där. Förbehållslöst.
Så hur gör man då? Helt enkelt bara finns där. Som du sa, ropa så svarar det säkert någon. Det är sånt som betyder... betyder för båda! Det är nästan magiskt, känslan av det där nästan oförklarliga i att plötsligt bara höra sig själv säga saker öppet i förtroende som man aldrig tidigare trott skulle vara möjligt. Så, håll taget!

Complicated

Snart en månad har gått sen jag drack alkohol! Skönt!

Var på middag i lördags, drack alkoholfri öl för första gången! Det var helt ok ,märkte dock tydligt att jag fortfarande inte kan dricka normalt! Haha kom på mig själv att jag nästa halsa ölen emellanåt och fick lägga band på mig själv! Ett tydligt tecken på att jag inte är redo och kanske aldrig blir det! En annan tydlig tendens är att jag inte är sugen på att mys dricka några öl utan det jag är sugen på är att dricka riiiiiktigt många öl bli aspackad poppa ecstasy, dra kokain, amfetamin och allt annat som gör mig riktigt fucked! Jag tänker nu att jag kanske ska minimera antalet rus under året och istället göra de rusen extrema! Detta skrämmer mig men det är så jag tänker. Jag är inte sugen på att dricka några öl. Jag vill bli helt jävla wasted! Har börjat tänka på att dra till Amsterdam och gå på ravefest och bara hiva i mig preparat!

Detta är tankar som många andra och så länge det bara är tankar så borde gå bra! Men det är jobbigt att hela tiden lägga band på sig själv och sina tankar!

Drömde en dröm härom natten där jag beställde in fem öl, inte en utan fem! Men direkt efter jag druckit en klunk så ångrade jag mig så bittert att jag vaknade!

Hur ska jag göra till sommaren, ska jag inte dricka då? Ska inte jag köpa öl lägga dem varsamt i kylen för att senare korka upp på en strand medan man grillar i goda vänners sällskap? Ska inte jag kunna sitta på en uteservering med en vän o spana tjejer i stekande sol med ett glas vin?

Svaret på detta är att ta en dag i taget, att se hela filmen. Detta är två saker som jag inte får glömma, meningar som mitt sinne har förbisett de senaste dagarna så jag seriöst har övervägt att sätta en tidsgräns för denna vita perioden till januari ut! Men det ska jag inte jag ska fortsätta vara nykter för det är då jag mår bäst!

Måste dock söka någon form av hjälp då mitt psyke känns väldigt i obalans. Läskigt ibland, känslan av att jag när som helst kan tappa allt är där o gnager!
Panikångest och olika rädslor hoppar över mig vilket gör att jag lägger till med olika säkerhetsbeteenden som inte gynnar mig!

Min sociala situation förändras då jag alltid har kunnat luta mig tillbaka på att " folk tycker iaf jag är ball när jag är full" "vi ska bara kröka tillsammans så ska de se vilken bra o ball kille jag är" det kan jag inte längre utan nu är det bara jag hela vägen ut, let me be great!

Det är bra att skriva här det påminner mig om att jag inte vill dricka!

Complicated

Fortfarande nykter! Har inga planer på att dricka fortfarande! Det är fortfarande det där vemodiga att jag vill dricka på ett sätt men på ett annat vill jag absolut inte. Men i och med att varje gång jag tänker på alkohol blir jag bara sugen på att bli full som fan. Det var ju just det som gjorde att jag ville sluta; att jag blev full som fan! Jag är inte redo..

Nike

HEJA DIG och grattis till månaden! Starkt jobbat!

Jag har läst här att det ofta är som tuffast/många får svackor vid nykter 3 dagar, 3 veckor, 3 månader - och du kanske haft din 3-veckorsdipp nu månne? Själv hade jag en rejäl svacka i veckan då jag var nära att återgå i gamla beteenden (men lyckades stoppa efter 2 glas vin 2 dagar i rad) och det slog mig nu i efterhand att det ju är precis nu det är just 3 månader sedan jag på allvar förändrade mina alkoholvanor och nästan slutat dricka helt. På ngt sätt blev det lite lättare att hantera alla jobbiga känslor då, att "det är normalt" och i sin ordning att vara lite låg eller extra sugen då.

Lycka till nu!

/N

utantro

Hej alla ni !
Ni är fantastiska och otrolig modiga människor . Ni kämpar och faller , men ni hoppas att det blir bra och det kan blir om man är stark och har hjälp. Ni i alla fall har mod , att erkänna allt. Skulle önska mig , att min kille var där.....Dricka några öl varje kväll,blir passiv , kommer inte ihåg vad han säger, fettlevern, darrande händer, exem på kroppen som kom för två år sedan ,väljer att stanna hemma än att komma till mig, vinklubb och ishockey matcher . Jag har kontroll över allt så sluta leta efter felet hos mig och sluta tjata om din kärlek - säger han . Vad tycks ? Ska jag be honom läsa allt ni skriver här ?
Kram

till forumet utantro :-)

Tipsa honom om den här sidan och se om han har intresse av att läsa.

För din egen del, om du "bara" är medberoende, så får du mer hjälp på anhörigsidorna.

Kram !

Complicated

Jag har fortfarande problem med alkohol. Häromdagen festade jag drack alkohol o i fyllan blev jag även bjuden på några linor kokain!
Sen tappa jag kontrollen gjorde något som jag alltid kommer bära med mig! Inget som skada någon annan men något som jag aldrig skulle gjort i nyktert tillstånd!
Jag är så sjukt jävla trött på att flacka runt! Fan vad saknaden till stabilitet kan vara stor ibland! En dag så ska jag ha det! Då behöver jag förhoppningsvis inte hålla på så här! Fan va skönt det ska bli!