Efter att ha läst en del inlägg här på forumet är jag långt ifrån ensam med detta problemet. Det som gör mig mest ledsen är att många skriver att barnen far mer illa än man tror. Jag är själv 30+ och har en son på 7 år . Under de senaste åren har jag druckit i princip varje dag. Har väl länge vetat om mitt problem, och ska nu göra allt för att kunna bli fri från detta. Att inte vara hon som "fått för mycket"! Häromkvällen när jag verkligen blev rädd för mig själv, hade jag på 6 timmar druckit ett bag in Box själv, och kunde fortfarande gå och prata relativt bra. Så här ligger jag nu i natt igen, andra alkoholfria natten och kan inte sova. Är jättetrött men hjärnan går som på högvarv (usch ) Är det någon som lyckats ta sig igenom detta och har några råd på hur man går vidare och tar sig igenom detta?! Vill i absolut sista hand ta hjälp av sjukvården! Tack

Pellepennan

Ja, det är många som har samma problem. Det är nog så.
Tankarna surrar i början, men det blir lättare. Olika fort, men det
blir bättre. Det som krävs är ju att inte fylla på.
Fortsätt läs och skriv. Hoppas att du känner lite
stöd genom att hänga här med oss andra!
Lycka till!

Mammy Blue

Hur har du det nu?
Det är en väldig omställning för kroppen att gå från dränkt i sprit till nykter, så man kan förstå om den protesterar, den befinner sej ju i ständigt kaos med nödreparationer och akututryckningar hela tiden. Larmberedskapen hos kropp och hjärna går på högvarv när man dricker varje dag. Så med det i tanken är det förunderligt att det trots allt går ganska lindrigt till att sluta, kroppen är en fantastiskt uppfinning som på alla vis försöker anpassa sej till de omständigheter vi sätter den i.