Har varit nykter i 6 dgr, kämpigt bitvis. Har druckit varje dag sen nyår, nu måste det bli ett stopp. Eller ett uppehåll. får inte tänka att detta är permanent, klarar inte det då. Jag ska lägga mig nykter ikväll, känna hur skönt det är att stiga upp i morgon utan ångest. Blodtrycket, det med.
Erkände mig som alkoholist på AA möte för ca 3 år sedan, klarade dock inte av att sitta i monolog inför en grupp okända människor. Inte kul heller när man springer på dessa människor på stan titt som tätt, bor i en liten stad. Men nu efter sex dgr funderar jag på AA igen, det finns ju kommuner runt omkring. En fråga till den som vet, finns det inga grupper där man sitta som på AA men utan monolog?

Pellepennan

Och välkommen till Forum. Fint att du är igång igen. Jag vet av egen erfarenhet hur svårt det kan vara att få nykterheten på dagordningen igen, trots att man sedan länge vet...
Det bästa alternativet jag känner till till det du söker är väl just forumet? Har själv provat AA och tycker det var bra, men har samma problem som du. Inga möten där jag just nu är, så det får bli "självhjälp" ett tag till.

Lycka till och kämpa vidare!

//PP