Hej Alla kämpar här inne, jag är lite vilsen i livet, dricker mer än jag borde, tappar bort mig själv i det. Känns igen eller hur?
Vet inte hur jag ska klara mig.....vill sluta med alkoholen, men rasar tillbaka oftare än jag hinner räkna själv.
Jag skulle vilja ....men har inte rätta " knycken! som Tjorven sa till Farbror Melker. Hur klarar man tiden till vanligt liv, suget efter att fungera normalt..?

Jag har varit här fram och tbx bestämt mig, ändrat mig, och nu ska jag försöka igen, men undrar lite hur jag ska få tillbaka min livsglädje..?
Den tappade jag för flera år sedan....den försvann totalt när min äldsta son gick bort i en olycka 2009. Har överlevt , men inte mer.....dricker mer än jag borde, sjukskriven nu.....ja ni hör....så jävla vidrigt...Var hittar jag motivationen..? Och var kan jag finna mig själv igen?

konstnären

Du har varit med om mycket sorg, tänker på din son som omkom. Måste vara det värsta
som man kan hända. Motivationen kan du nog bara hitta inom dig. Har du sökt hjälp det
finns bra och proffsiga människor som hjälp mig. Har du människor omkring dig som du kan
prata med. För egen del störtade jag ner i avgrunden i september förra året, men jag hade
dock inte förlorat ett barn. Jag hade förlorat mig till alkoholen helt och hållet.
Var på väg att ge upp åt som en liten fena och bara drack. Till slut gick det inte längre.
Men det har varit en lång väg, och är.
Blir så berörd av dina ord. Försök att skriva här det har hjälpt mig otroligt mycket.
Tänker på dig
Konstnären

För dina tankar och ord, jo det är nog bara jag själv som kan hitta det inom mig, men det har gått vilse rejält och jag förmår mig inte att göra ngt för att hitta det. Jag har egentligen ett bra liv, man och barn, barnbarn.....Men gnistan har gömt sig. Och jag söker inte hjälp, skäms som en hund över hur mitt liv har blivit, erkänner nog inte ens för mig själv att jag har problem. tänker att det är väl bara att bestämma sig, och sluta med alkoholen, hantera mig och den så det blir bättre för mig att leva. Kloka tankar som inte fäster....Ja, ja....en dag i taget. Idag ska jag inte dricka, jag ska försöka ta mig ned i tvättstugan, och kanske ta en lång promenad med hunden. Gäller bara att ta sig över tröskeln och ut. ;-)