....?

Pellepennan

Och välkommen hit! Ser att du skrivit under andra flikar som jag inte läser lika ofta som under att förändra sig själv.
Du har kanske valt "fel" avdelning för att få svar på dina inlägg ;-)
Här kommer du säkert att få mera respons!

Välkommen hit!

//PP

Pellepennan

som du skrev under dricker jag för mycket den 7:e. Lycka till med resan i nykterheten!

//PP

Hej!
Ja, jag dricker alldeles för mycket. I skrivande stund är jag dock nykter. Jag inser att det är just nu, inte förr och framför allt inte senare, som jag behöver skriva av mig. I torsdag, föll jag som en fura i vardagsrummet, snavade på ett telefonbord och slog i näsan med en duns. En våldsam smäll med efterföljande blåmärken..som håller på bli gula. Det ser brutalt ut. Det här är ett påtagligt varningstecken.
Ärligt, behöver jag andras synvinklar eller perspektiv. De radikala råden fungerar också bra eftersom jag alltid försöker hålla mig så nära sanningen som möjligt.
Jag skäms för att till slut be om hjälp. Min historia är att jag är förtidspensionerad, sen 1993, pga kronisk sjkd. Det har fungerat bra under alla dessa år att hålla igång kreativitet och att vara självgående. De sista 5 åren har varit en blandad skräckfärd i demonernas värd. Änglar finns där men de är bleka.
/wolf

konstnären

Välkommen hit. Tycker inte du ska skämmas över att du behöver hjälp. Tvärtom
är ju det ett bevis på att du vill ändra på din situation.
Stanna här och skriv av dig det har hjälp mig mycket.
Känns som om du är på rätt väg
Konstnären

wolf

Tack! Nu när jag *ropar' för 2:a gången, så syns jag. Det finns en film om en trollkarl som hämnas sin far och den heter Now You See Me. En bra film.

Hur ska jag kunna veta vilka flikar som är mest *lämplig* i det här forumet?!

/wolf

wolf

Så kallar jag strykarkatten, som vandrade förbi för 4 år sen. Jag gillar inte katter men den är jeppen har förändrat mitt seende.
Jo, jag skäms, på ett sätt, och det är att jag sviker mig själv.
De bästa och klaraste fotografiska bilderna, har blivit fötts när jag mått som sämst. Från den 20 februari, 2014 har jag suttit vid en kvarn och fotograferat vattnet. Lyssnat på ljud. Känt vattenstänk på näsan. Låter vinden blåsa i mitt hår.
Det kan gå flera dagar innan jag tilltalar en annan människa, förutom i min relation, som är ordentligt besvärlig. Man kan vara riktigt ensam i en relation om det inte finns mental kommunikation.
/wolf

wolf

Ber om ursäkt för bristande tålamod till er.

Utbrotten idag, den 10 Mars, är en konsekvens av att min omgivning inte ser vad som händer. Eller bryr de sig inte, vilket eller så faller ansvaret på mig själv. Det har kommit otaliga pekpinnar i ord, att jag ska gaska upp mig. Men det hjälper inte värst långt med förmanande pekpinnar. Jag har inte samma driv/kraft som för ett år tillbaka och det känns som om jag står med fötterna i tjocklera med klister.

Jag började dricka för mycket 2007, inte varje dag utan bara någon gång i veckan. Och jag gjorde mot bättre vetande. Min bror är periodare. Min syster är periodare. Min bortgångne mor var periodare. Det ligger i släkten.
Och jag borde ha sagt nej 2007 pga min hälsa. Var finns det sunda, goda förnuftet som säger att trots motgångar, så klarar du dig utan berusning?
/wolf

Minz

det är inte lätt att vända skutan själv. Skitsvårt tycker jag. Jag vet inte riktigt vad/vem som skulle kunna hjälpa till. Ensamheten är något jag känner igen och säkert många andra också. När luften går ur, så kanske man inte har kraften att ta sig upp på egen hand. Jag går hos en terapeut och att få prata med någon känns bra, istället för att mala på inne i sitt huvud med sig själv.

Lycka till på din resa! Det kommer att gå bra.

wolf

..men jag har svårt att hitta i alla trådar och icke trådar för den delen.:)

Hej Minz!

Nej, är inte helt lätt att bli objektiv och se på sig själv utifrån vilket kan vara bra ibland. Ensamhetkänslan kan jag leva med stundom, men inte alltid. Den blir svårt/svårare när jag måste definiera min värld till människor som är precis motsatsen till mig själv.
Allt jag säger behöver en definition istället för ett mänskligt igenkännande.

Jag kontaktade en terapeut för någon månad sen och hon uttryckte att jag var tillräckligt motiverad för att gå vidare på egen hand.

/wolf

Pellepennan

Fint att läsa att du verkar var igång och motiverad till din förändring. Vet att det är en tung och svår tid i början.

Anledningen att det blir rörigt i dina trådar är nog som Berra skrev att dom är ett par nu.
En om dagen strategin passar kanske bäst när det gäller vitaminer och sån´t ;-)
Mitt tips, får du svar i en tråd så starta ingen ny utan svara i samma. Alla känslolägen kan och ryms i en och samma tråd,
så det är nog lättare att låta ett par "somna in" och bo på ett ställe.

Läste ditt inlägg om att den fysiska aktiviteten underlättar i alkoholtankarna. Det stämmer så bra.
Jag har själv märkt av det och många flera vittnar om att sysslolösheten är en svår fiende.

Fortsatt lycka till!

//PP

wolf

..om trådar som spretar åt olika håll. Ska försöka komma ihåg det.:)

/wolf som önskar trevlig påsk.

Minz

så mitt i prick. Kanske någon gång, kan få se dina välvande vattenbilder?