Jag vaknade i morse och sade glatt "godmorgon älskling" till min sambo. Hon stirrade stint på mig och gick ut utan att säga ett ord. När hon kom tillbaka sent på eftermiddagen så berättade hon att jag blev helt personlighetsförändrad i går kväll när vi var i sommarstugan. Jag hade vrålat och skrikit att jag skulle döda någon, jag hade kastat sönder mobilen mot golvet, jag hade kastat möbler och krossat min laptop och min nyinköpta keyboard. Sen hade jag slocknat på golvet och som hon uppfattade det, slutat att andas. Min sambo ringde ett par vänner och bad om hjälp eftersom jag inte var kontaktbar. De kom och fick liv i mig och vi åkte hem igen. Jag minns absolut ingenting av det här och nu har min sambo ställt ultimatum. Antingen slutar jag med alkoholen eller så går vi skilda vägar. Det otroliga med alltihop är att jag garanterat kommer att välja alkoholen. Det är inte klokt. Jag vet att det är vansinnigt och jag vill få till en förändring. Problemet är bara att jag är fullkomligt maktlös inför alkoholen. Så det här kan bara sluta på ett sätt, att jag sitter i en etta någonstans och super ihjäl mig. Jag har testat LP- stiftelsen, AA och religion. Inget hjälper. Jag har förlorat körkortet, snart har jag förlorat mitt jobb och i förlängningen mitt liv. Vad kan rädda mig? ingenting, som jag ser det. Så det här är både ett desperat rop på hjälp och ett avskedsbrev till livet. Finns detr någonting som kan rädda mig?

Hej och välkommen hit!

Ring beroendeenheten i ditt landsting. Be om antabus eller liknande.

Det finns inga hopplösa fall, så lycka till! Fortsätt gärna och skriv här. Det hjälper och du kan få stöttning