Hej !

Sitter nu inne på dag 2 i nykterhet. Ångesten från Torsdagen är brutal och äter upp mig inifrån. Vill aldrig någonsin igen dricka alkohol. Kan inte kasta bort mitt liv längre.
Problemet är så stort. Man förstör precis allt men av någon outgrundlig anledning så får man för sig att man kan dricka. Det går inte. Inte änns en droppe. Vad är det i mig som vill att jag ska må dåligt. Hur kan alkoholen vara starkare.

Hjälp !

nya_mia

Hoppas du mår bra och att du känner dig inspirerad av nygamla hobbyn. Jag är på min 8:e nyktra dag och försöker också ta tillbaka mina gamla hobbyn i mitt liv. Inte så lätt alla dagar då dom känns meningslösa jämfört med alkoholruset. Men jag fortsätter ändå och hoppas att jag en dag upptäcker att att mitt nya liv är precis så uppfyllande som jag förväntat mig!

Tobias

Absolut, alltid tyckt att det varit roligt att pyssla med. försöker bara avsätta mer tid för det nu. Kul att höra och fortsätt kämpa. Det kommer förhoppningsvis en dag för oss alla då vi känner att vi äntligen kan hantera skiten på ett eller annat sätt.

Tobias

Dagarna går och ingenting händer. Suget efter en öl kommer och går men för tillfället har jag faktiskt inga problem med det. Jag vet att jag kommer bli illa tvungen att ta ställning till det snart. Vintern är på väg och mörkret med den. Mörkret är i och för sig redan här. Krigar med tankarna om att ta en öl i helgen och att bara få känna mig normal för en stund. Ta en öl och bara låta det vara sen. Jag känner mig illa till mods när jag är i festsammanhang och jag inte dricker. Känner mig som killen i hörnet med en dumstrut på sig. Varför kan inte jag som alla andra. Fick nästan en panik attack för några veckor sen när jag var uppe och dansade nykter. Ville bara fly egentligen men stod kvar och dansade med alla som var fulla. Kände mig så jävla bortgjord även om det var mer än uppskattat.

Måste lära mig att handskas med situationer där alkohol är med i bilden och jag vet faktiskt inte hur jag ska göra det. Oavsett vad jag säger så känns det som att folk måste ha en bättre förklaring. Och jag själv känner mig precis lika dum när jag säger det. Hur fan gör man? Jag kommer vara i sammanhang där det dricks alkohol och jag vill inte vara den felande länken. Det är lika dumt nykter som när jag är full. När jag är full känner jag mig iakttagen av allt och alla. När jag är nykter känner jag detsamma. Den enda fördelen med det när jag är full är att det släpper efter ett tag.

Tankarna kommer som vanligt om att jag faktiskt kan ta en öl och så är det bra sen. Börjar jag med det igen så vet jag att någonstans längre fram på vägen kommer det att spåra ur igen. Min flickvän vill att jag ska bearbeta mitt problem mer men jag vet faktiskt inte hur man gör. Går ju fan och bearbetar det varje vaken sekund känns det som. Det finns ju alltid med mig, även om jag absolut inte pratar så mycket om det med andra så finns det ju alltid där med mig. Jag har prövat psykolog och jag kände att det faktiskt inte gav mig så mycket.

Hmm, Mycket funderingar och jag blir absolut inte klokare idag. hittade dock en låt precis som jag verkligen känner igen mig i för tillfället. Kanske kan användas i ett framtida filmprojekt. Vem vet =)
För den som vill lyssna och känner sig lite vilsen för tillfället =)
http://youtu.be/_wVRgFU23SU

Tack och en stor kram till er alla därute !

Stingo

Om jag räknade rätt. Grattis till dem, men det är inte särskilt lång tid för knoppen att återhämta sig på. Så kanske du behöver litet tid till för att din hjärna skall börja fungera mera normalt, eller kanske du lider av en depression, som kan bli långvarig? Det finns många slag av psykologer, alla är inte lika bra och endel passar sämre för vissa, så det kan nog vara lönt att söka hjälp från det hållet, fast det inte blev så bra förra gången.

Lycka till hur som helst och kom ihåg att alkoholen är en medicin med väldigt starka bivärkningar.