Har man fått sjukdomen går den inte att bota. Den kan stanna upp en stund. Den kan göra halt tillfälligt. Men den försvinner inte. Någonsin.
Alkoholen är starkare, listigare och farligare än jag någonsin kommer att bli. Jag trodde att jag kunde behärska den med ömkligt och skräckinjagande resultat. Jag måste bli helt nykter. Aldrig någonsin ta ett glas. Jag måste hitta mitt sätt att hålla den borta. Annars kommer jag bli borta. För gott. Jag hoppas att hitta något bra här...

LenaNyman

Hitta ditt sätt. Om du stänger alla tillfartsvägar kommer alkoholen inte åt dig. Det är kanske så du måste gå tillväga in the end.

/Lena

uttryckt Lena! Stänga alla tillfartsvägar, så är det, absolut! Känns bra när man fått den insikten, inga mer förhandlingar, släpp kampen och lev livet. Men utan alkohol, känns faktiskt mkt positivt!
Fenix

Fransyskan

att NU får det fan i mig vara slut, så finns inget hopp. Antabus gick att lura, Naproxen likaså. Enbart därför att lusten att dricka och vara "normal" är starkare än viljan att må bra. Vissa kan sluta supa enbart med hjälp av AA och behöver ingen medicin medans andra med all hjälp i världen inkl medicin bara tänker på hur de ska kunna lura alla till att kunna dricka iaf. Vem är du? Jag vet.