Hej jag är ny här på forumet,jag har bestämt mig för att sluta dricka helt,men det är svårt,jag druckit sen tonåren och ändå kännt att jag haft kontroll men senaste åren har det liksom spårat ut, hela livet cirkulerar kring drickandet mer eller mindre.
Jag har ett jobb där jag jobbar intensivt i 2veckor och är sen ledig i 3-4 veckor ,är nykter under jobbar perioden eftersom att ingen allkohol finns till gänglig,men sen när man är ledig börjar problemen ,brukar ibland ta på mig extra jobb hemma bara för att ha nånting att göra, går jag hemma får jag ingenting gjort ,det blir bara att dricka.,
jag tror själv att gå sysslolös hemma är en del av problemet,tidigare har klarat av att hålla mig sysselsatt genom att hålla på hemma med diverse projekt men nu har jag liksom tappat drivet och orken helt,det enda som får mig att må bättre är att dricka,jag har 2 barn och en jättefin fru som nog vet att jag dricker för mycket,det är mycket sällan jag bllr riktigt packad ,är hellre liksom lite salongs hela tiden så jag tror att jag nog lyckats dölja mitt missbruk för dom flesta men jag känner att jag börjar bli lite associal,slutat omgås med folk ,slutat med vissa aktiviteter pga att jag hellre är hemma och dricker.
Har börjat trappa ner nu pga att jag ska iväg på jobb snart,men det går tungt med all ångest ,det är så lätt att ta några glas vin så mår man ok igen.har funderat på om jag kanske borde byta jobb men jag trivs verkligen med mitt jobb och tjänar bra , men blir lätt problematiskt med dom långa ledighets perioderna
Tips mottages tacksamt på hur ni klarat av den första tiden som nykter.