Galina

Hej.
Jag har samma problem. Har också en tonårsdotter som haft mycket svår höst och problem i skolan . Vi har precis bytt skolan , men dotter mår mycket roligt fortfarande. Hela familjen har träffat BUP psykologerna vid flera tillfällen och där har vi berättat att min man ibland dricker för mycket. Psykologerna tyckte att det är mycket viktigt att min man försöker avstå från drickandet då dotter reagerar mycket starkt på det. Min man verkade förstå situationen och var orolig för dotten. Men när de åkte utomlands för att hälsa på min mans släkt nu i mellandagarna drack han sig full flera gånger och dotter var panikslagen vid flera tillfällen.
De kommer hem imorgon. Jag är så förbannat på honom och är ledsen. Han skiljer på oss allt. Att vi överdriver , att jag inte gör som jag ska , lugnar inte ner dotter. Osv.
Jag tycker att det är bra att din man lovade att söka hjälp. Hoppas han verkligen gör det. Jag ska försöka prata om det med min man. Jag är rädd att han kommer bara att förneka allt. Då är jag tvungen att göra något inte bara för min egen skull. Separera!?

Hur ska det gå? Vi kan inte flytta. Dottern har precis bytt skola och behöver mycket stöd. Min man kommer inte att flytta från huset.
Känns omöjligt att lösa problemet. Jag hatar alkohol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Håller tummarna för dig.
/Galina