Min sambo sökte äntligen hjälp för sitt missbruk och flyttade ut. Vi fortsatte träffas och nu kom han hem några dagar. Då var det dags gör återfall och han drack hemma där även våra barn är. Jag har aldrig druckit bland barnen och nu hotas jag av att en anhörig (till honom) ska ringa och ve sociala ta våra barn i från mig, kan man höra så? Sambon är inte kvar i huset bara jag och barnen. Men är livrädd att någon ska kunna ta dem ifrån mig. Någon som vet?

Macadi

Du har absolut inget att oroa dig för. Ingen kan för det första säga till socialen att de "ska ta någons barn ifrån dem". Det avgör socialen. Det är inte du som druckit och din sambo bor ju inte hos er. Fortsätt så - då finns det ingenting att oroa sig för. =)
Kram

Kikarsikte

Gör ju först en utredning innan de "tar barnen" och det är ju vad jag kan förstå inte du som gör fel och det är du och barnen som bor där.

Tror dock att socialtjänsten måste kolla upp det om de har fått in en anmälning, men tar barn på kommando har de mig veterligen inte gjort.

billabong

Tack för era svar. Kunde senare och läsa mig till detta men i ren skräck skrev jag här det var det värsta jag kunde tänka mig så jag fick panik.