Så hittade jag till slut hit... Tog steget att bli medlem... Så förbannat trött på dessa helger då hans motto tycks vara "varför vara nykter när man kan va full" sen kommer måndag morgon och baksmällan med påföljd att inte klara av att masa sig till jobbet... Att inte arbgivare reagerar är för mig ett mysterium... Visserligen är det inte varje måndag men tycker att det är tillräckligt många..
Vad hände med den man jag en gång lärde känna? Blev så förälskad i att jag inför gud lovade att älska i nöd och lust?? Hur djävla mycket nöd ska det vara?? Ursäkta mina ord är bara så grymt ledsen och sårad.. Och arg.. ? Behöver bara få skrika ut det... ?

Välkommen hit. Bra beslut att bli medlem. Jag har varit medlem tidigare och nu är jag här igen. Känns så skönt när man får råd och pepp från alla här. Så som du skriver, så hemskt när man ser att den mannen man blev förälskad i blir så förändrad. Man blir så less. Jag har också haft en jobbig helg, men försöker nu fokusera på mig igen. Hoppas du också kan göra det. En stor styrkekram till dig.

Hej och välkommen!

Blir lite fundersam över hur de nyktra helgerna ser, för det finns väl såna också? Sen undrar jag över hur du vill ha era helger och om det finns något som tyder på att det kommer att bli så. Smärtsamt att se, men en människa i missbruk/beroende är inte sitt "rätta jag". Pratar ni om det som är ett bekymmer när han är nykter och när ni är något så när lugna om det finns såna stunder. Låter som det är bara du som erkänner att det är ett problem. Lust och nöd jag är inte gud, men tycker nog att det ska finnas åtminstone hopp om förändring för att man ska orka kämpa. Mitt råd är fundera på hur du vill leva och se om det finns någon möjlighet till det i er relation och vad som i så fall behöver förändras.
Det är inte lätt och definitivt inte smärtfritt men lycka till!

Arbetsgivare är ofta duktiga på att blunda för den typen av problem ända tills att det måste hanteras. Enklare att han är sjukskriven några måndagar här och där än att behöva dra igång rehabkarusellen. Många chefer orkar inte. Tyvärr.