Bestemor

Kanske inte en tvärnit, men kära ni som i förväg ser vad som väntar...ta en paus. Skyll på Corona eller vad som helst.
Sök stöd för egen del under pausen. Bygg upp dej själv.
Sen, kan du ta ett beslut.

Tack till gros19.

Jag kommer att ta med dessa ord;

"VILL JAG DET HÄR?
KAN JAG DET HÄR?
ÄR DET BRA FÖR MIG?"

De har jag inte hört så tydligt i sitt sammanhang tidigare. De orden ska jag ta med mig. I versaler.

Tacksam.

Margareta_333

Idag har jag flyttat ut alla mina saker...

Han blev ledsen, han blev arg... skrek om att det vi var inte är värt något... ringer och gråter... ringer och frågar om jag skämtar...

Är ganska säker på att han druckit när jag var där, min pappa hjälpte till och blev väldigt upprörd på hans beteende

Jag mår lite dåligt över att det känns som att jag knäckt honom, men jag kan hantera det och han är vuxen och har orsakat det själv

Jag upplever en lättnad nu... jag får börja bearbeta mina egna känslor i allt

Livetshårdaskola

Så bra gjort av dig! Du kan ge honom alternativet att leva med dig, om han tar ansvar och aktivt arbetar med att bli frisk. Då har han ansvaret över vad han väljer. Dottern är en sån som behöver hitta någon att ge skulden. För att slippa ta ansvar för sina egna känslor.

Margareta_333

Jag har varit så tydlig jag bara kan, i flera veckor har jag sagt låt mig vara ifred, jag vill inte prata med dig......

Han ringer av o till o frågar om jag inte pratar med honom längre, ehhh... när jag åter är rak och tydlig så säger han -skämtar du eller.

Det har gått så långt att min vän som är polis säger åt mig att det är dags att polisanmäla för att han inte lämnar mig ifred...
Idag sa jag det till honom, när jag var dum och svarade i telefon.... han la på och skickar mess att det är inte alls vad jag sagt till honom, jag säger läs alla meddelanden här ovan igen!!!

Jag fattar han är knäckt, han dricker säkert en hel del, men det har blivit patetiskt och rent av obehagligt ibland...

Kommer han ge sig nån gång??

Det är förstås olika. Vi är alla unika varelser. Vi har alla våra olika tid för insikter. Någon får den aldrig. Någon upplever den tidigt. Någon förändrar och någon är kvar.

Jag tror att om du inte är rädd för ditt ex så är det bättre att acceptera att det är som det är. En polisanmälan kan uppfattas som ett hot.

Det är bara du som vet vad som är riktigt. Varken din vän som är polis eller din pappa. Du vet.

Är du rädd? Eller besviken?

På att du inte upptäckte hans missbruk tidigare. Eller på att han valde missbruket före dig.

Något för dig att reflektera över. Hur du vill ha det.

Det triggar nog bara honom att fortsätta höra av sig, särskilt om du polisanmäler. Då blir det kanske en annan grej, som bara kan vara.

Men det är du som vet, ifall det behövs eller inte.

Ta hand om dig!

Blade Runner

Som står på dig. Jag tänker att du inte behöver fatta beslut idag eller imorgon. Att flytta därifrån är ett första bra steg och försök att bara fundera på vad du vill och lägg duktig flicka och hjälpa till i en annan skål med ”övriga känslor”. Om någon vecka kommer du vara klarare i tanken när den första chocken lagt sig. Jag skulle kunna tycka att om du bestämmer dig för att fortsätta med honom gör det på ”distans” till att börja med så att han får bevisa att han kan vara nykter. Om han inte klarar det behöver du och dottern iallafall inte vara mitt uppe i smeten och allt det jobbiga. Blir arg på hans syster som tyckte du var taskig, men förstår samtidigt att hon också vill sin bror väl.
Lycka till !!!
Blade Runner

Säg till honom att om han inte respekterar din vilja till att i te ha kontakt så kommer du att polisanmääla.

Då har han ett val.
Fortsätter han,polisanmäl.
Väljer han att trots det kontakta dig,be om ytterligare hjälp från kvinnojour.

Jag trodde aldrig att mannen till mina barn skulle tappa kontrollen,men det gjorde han trots att han aldrig hade krökt ett hår på mitt huvud.
Han kunde ringa 30 ggr per dag och jag skulle ömsom dö.
Nästa gång älskade han mig över allt annat.

Var försiktig.

Margareta_333

Jag kontaktade hans bästa kompis, hon är bra... inte ens hon når fram till honom.
Han förstår inte varför det är slut... jag blir bara trött, orkar inte ha något med honom att göra, han ringde åtta gånger, messade och messade... fick nog

Kontaktade polisen igår, har blockat honom överallt... får se vad som händer nu