Har sett honom, min pojkvän dricka 1 öl i helgen. Undrar senast jag sett honom dricka enbart det. Han har inte varit en sådan som gömt.

Vi var bjudna på middag igår, och han blev bjuden på öl "Nej nej neeej!! " tänkte jag, varför bjuda oss då de känner till hans utmaningar. Jag begriper inte sådant, varför bjuda!? Nåväl, det blev 1 för honom under middagen, säkert en stor utmaning för honom att hålla sig till enbart en (jag frågade inget). ?

Det enda jag tänkte under middagen var vad som kommer att hända då vi kommer hem .. Jag såg inte att han drack mera den kvällen. Jag hade öron och ögon på helspänn. Hade svårt känna igen honom, han har ju oftast varit onykter på lördagar. Hm, och annars med.
Fick spendera lördagen med den person jag blev kär i. ❤️ Det jag dock märkt är att han varvar med att vara trött och rastlös, men det kan jag förstå ...

Han har sagt att han ska sluta dricka på några månader, håller tummarna för det samtidigt som jag nånstans inom mig är orolig att alkoholen kommer att ropa på honom ... Hoppas gör jag ju förstås.
?