jag skriver här för jag undrar en massa om min situation. Jag har varit gift med en man i tio år. han är idag på behandling å man slängs mellan hopp och förtvivlan. Hur kommer livet att se ut pratar å pratar med vänner och nära. Jag vet inte hur jag ska agera ganska övertygad om fixar han inte det.orkar jag inte vara kvar. Är man alkoholist är det svårt att låta bli att dricka efter en behandling. Vad har jag för del i det hela mer än att jag vill vara hans fru i nöd å lust..barnen skriker dom äldre gå ifrån honom mamma. Det svider i hjärtat . Mannen jag älskar är två personligheter. Underbar pappa å ena sidan andra en obotlig sjukdom. Alla tycker å tycker är förvirrad.

Annher01

Ja man kan ju inte veta alls?Vet inte hur medberoende jag är men får ta den dan när den kommer/ jag.lever bara mitt eget liv just nu också har lite andrum mellan småbarnsperioden dom varat i 28 år för mej/ innan jag kanske barnbarn. Skulle resa på egen yoga resa samt tatuera mej/ tränar rider umgås med mina stora barn/ allt jag känner för själv?Man har bara ett liv och jag tänker inte någon stå ivägen för detta/ det är han som bör sjukdomen inte jag/det är hans val om han vill leva sida vid sida med mej men nykter?Hoppas att du inser ditt eget värde i det hela många varma kramar från mej???

Annher01

Så mycket vet jag man har bara ett liv och just du bestämmer hur det ska se ut/ enkelt egentligen men svårt och härligt samtidigt/ kärlek till er alla som stöttar kämpar med era alkisar❤️

Annher01

Ja min man klarade 7 månader utan en gnutta alkohol/visste att det kommer men förbannat besviken likväl. Tycker liksom ingenting känner mej tom. Men 8 öl en kväll sen inget mer. Hanville prova tyckte synd om sej själv/han mådde skit fick feber dödsångest å Gud vet vad. Han har typ lovat mej sej själv men tror inte så mycket förarens vi får se det/smälla ge mej era åsikter på återfall hurbrukar det se ut å så vidare??? Kramar från mej. D behöver jag nu också?

Hjärtat

Så tråkigt att läsa om återfall! Jag hoppas för er skull att det blev en engångsföreteelse. Hur mår du? Hur agerade du? Jag har absolut ingen erfarenhet av återfall så jag kan inte ge dig några tips. Jag kan bara skicka styrkekramar! Ta hand om dig!

Annher01

Ja just det återfallet jag gjorde väl inget när han var full men gick till stack dan efter/frågade när han tänkte flytta/han svara kan inte tänka på det idag/ han fick sitt straff mådde som en pytonorm/ dan efter tog han inget och lovade mej att ej dricka/ vilket inte betyder nåt egentligen. Hans bror bodde här med familj kom på fredagen tio i sex säger brodern ska bara på systemet å köpa en flaska till sin mor å några öl å så stack han. Då pratade jag med hans sambo . Är han knäpp sa jag det funkar inte med öl här hemma vi har sagt nolltolerans med alkohol i vårat gemmensamma hem punkt/ hon gick ut och sa åt brodern/ han sa åh fan tänkte inte på det/ hur jävla dum får man vara/ hade det varit min syster för att stötta inte sätter jag mej framför honom och sprätter en öl.. Det gick den här gången jag avstår också i hemmet punkt???

Annher01

Min man bad om att få åka på en resa med sin bror som 50-års present/ verkade bra allt men jag varnade honom för frestelsen att dricka/ han kom hem och jag fråga har du druckit ja sa han bara två öl både fredag å lördag/ blev så fb han är alkoholist alltså nolltolerans/svårt att fatta tycker jag/jag avstår också att dricka för hans skull helvete.....

Annher01

Läste här nu igen.min man går på återfallsgruppen åkte dit tre gånger under ett år efter behandlingshem. Han har varit nykter fem månader bra det/ men ingen garanti jag lever mitt liv bredvid honom/ men tar aldrig ansvaret över hans drickande/ upp till honom arbetsplatsen ställde också upp igen? Mycket popspelning hoppas på det bästakram därute?