Cenz

Hej! Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 3 år nu. Verkligen mitt livs kärlek, min bästa vän, mitt allt. Vi har det väldigt bra bortsett från att han är narkotikamissbrukare.

Jag lider varje gång han knarkar då jag knappt får sömn pga min oro och stress för honom. Han har nämligen tidigare varit nära på att dö av drogerna. Det var hemskt.

Senaste året har han "bara" knarkat en gång varannan månad ungefär. Från att ha gått från att göra det 1 gång i veckan har det absolut blivit mycket bättre. Dock har han senaste månaden haft relapse och snortat flera helger i rad. Som just nu är han inlåst i ett rum spelar och gör sin grej... Mår sämst

Han ljuger också för mig om detta. Något jag kan förstå då han förmodligen skäms men även då jag tidigare satt ultimatum...
Har dock varit mer accepterande på senare tid, försökt vara förstående. Gång på gång lovar han att han ska sluta med allt, med drogerna och lögnerna med fortsätter ändå.

Problemet är att han tycker att det är ok att ta lite vilket oftast leder till att han tar lite till och spårar.

Vill att han ska gå på möten och prata med andra i liknande situationer. Han är villig att testa men det blir aldrig av... Han måste ju själv vilja sluta, vilket han säger att han vill men aa..

Behöver er hjälp... Vill vara kvar med honom. Men borde jag? Vill ju så småningom skaffa barn. Hur ska det gå...

Should I listen to my heart or my brain?

Ska btw själv gå på mitt första möte imorgon då jag förstår att jag är medberoende men vill gärna höra era åsikter kring detta.

Tack på förhand! Kram ❤️

Det första jag tänker, gå. Men det är ju inte så enkelt. Kärleken står i vägen.
Har ingen erfarenhet av narkotikamissbruk, men missbruk av alkohol. Och jag fick lämna. För att rädda mig själv, trots att jag fortfarande älskade honom.
Men jag tycker det är bra att du skriver här och att du själv tar hjälp. Den enda man kan fokusera på är ju sig själv.
Och som jag ser det, så är det inte ok att ta lite då och då. Sluta helt är det enda som hjälper.
Fortsätt skriv, du kommer få många goda råd. Och det är bra att kunna se sina tankar i skrivande form.