Jói

Hej,
detta är väldigt nytt för mig, att skriva i ett forum..
Det började inte alls som det skulle men var periodvis bra. Slagen och våldet smög sig på ganska tidigt samt det psykiska.
Efter 5 år kom första barnet, en son som han aldrig har eller kommer att kunna ha en fungerade kontakt med.. Sedan när sonen var 6 år kom våra tvillingar, den storyn är ett annat forum.
Men när vi kom hem med twinsen 4 mån gamla började våldet eskalera samt min ex mans flykt beteende.
Tänker att om någon här varit med om ngt liknande så är jag tacksam för privat pm, då detta är otroligt svårt att bearbeta.
Vill påpeka att det är ett blandmissbruk min ex man lever under, främst alkohol men vet att det även är marijuana/tabletter.
Detta gör honom otroligt opålitlig samt ombytlig i sitt humör.

Jói

Igår kom han, på vår dörr min och L’s aggressiv och utåtagerande. Ringde L och han satte på högtalaren som alla i hans ålder gör:
Va fan håller du på med din jävla pissunge!
Kom ner nu!
Barnet är så rädd att han knappt vågar åka till skolan.

Modigt och klokt att du vänder dig hit, ett anonymt forum, för att få stöd i din situation. Tyvärr kan ni här inte skicka privata meddelanden till varandra, men det går att skriva i varandras trådar och kommunicera på det sättet. Hoppas det känns okej ändå!

Nu var det snart ett dygn sedan du skrev det här, kanske är det akuta för just nu över. Det är skrämmande att läsa hur du och barnen har det och en fundering är vilket stöd ni haft eller har i detta. Vad tror du om att ett nästa steg för dig kan vara att vända dig till en annan anonym tjänst också, Kvinnofridslinjen för att få prata med någon om det här?

De har öppet dygnet runt, helt anonymt och det är kostnadsfritt att ringa: 020-50 50 50 https://kvinnofridslinjen.se/sv/

Under pågående våld, aggressivitet, hot om våld är vårt generella råd alltid att ringa 112. Nu är som nämnt då det mest akuta kanske inte aktuellt samtidigt finns alltid den möjligheten även då det lugnat sig för att förebygga att det skulle ske på nytt. Socialjouren är också ett bra alternativ om det är kvälls/nattetid eller helg och liknande situationer uppstår.

Inget av detta kanske är ny information, hoppas ändå det blir hjälpsamt på något vis. Oavsett att ha tagit ett steg nu för att få stöd är stort och bra gjort av dig!

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet