Linda...

Hej. Har i många år försökt att komma ifrån min alkoholist. Men har fastnat i garnet igen. Förnedringen är total. Hela julhelgen har han förstört. När jag vägrar komma till honom. Ringer han och skriker fula ord. Han har även kvinnor som ringer mig och kallar mig elaka saker och tycker att jag är ett svin som inte städar i hans hus. Efter deras fyllefester. Han dels lämnar ut mitt nr och sen låter han dem kränka mig. Jag avskyr honom egentligen. Men är rädd för ensamheten. Vad ska jag fylla mitt liv med efter tomrummet som blir efter ett sådant här liv. Jag har ju åsidosatt mig själv. Offrat så mycket. Nåt stöd ifrån hans familj har jag inte heller. Hans son och familj vill inte ens prata med honom. Bara hans mamma som tyvärr också har problem med alkoholen. Ge mig tips. Hur gjorde ni för att komma på fötter. Varma kramar

Jag svarar i din tråd på din hälsning i min tråd. Ja jag minns dig väldigt väl! Jätteroligt att höra av dig men tråkigt att höra om hur du har det. ♥️ Du undrar vad du ska fylla tomrummet med. Känner igen mig i dina känslor och tankar. Om du lägger tankarna på att lämna åt sidan och börjar i andra änden först: att fylla på med annat? Helt enkelt börjar leva ditt liv på ditt sätt, en liten bit i taget. Promenader, pyssla hemma, läsa böcker, skapa nåt litet projekt typ sy en blus eller sticka en tröja. Gör en lista på saker du tycker om att göra, skulle vilja testa. Fyll på den allteftersom du kommer på nya saker. När du känner dig ledsen, kika i listan om något kan muntra upp dig. Ofta tänker man lämna eller inte lämna, känns så stort, skrämmande och omöjligt på något sätt. Själv har lagt mycket tid ute i naturen på olika sätt. Jag har även tränat mycket på att lära mig njuta av mitt egna sällskap. Jag har alltid klarat mig bra på egen hand men nu tycker jag verkligen om att umgås med mig själv. Känns som jag umgås med en bästis när jag gör något själv. Så kanske kan du helt enkelt och stillsamt börja gå på din egen väg och skippa "nu gör jag slut dramat". Fasa ut dig själv ur hans liv. Gör en lista på vad du önskar av ett förhållande. Det gjorde jag. Inte en endaste punkt av mina "viktigaste" hade jag med mitt ex. Och kom ihåg att du är starkare än du tror, styrkan finns inom dig. Fortsätt skriva här och följ dig själv. Ibland tycker man att man står och stampar. Då läser jag min tråd för ett år sedan och man inser att det visst går framåt. Många kramar ♥️

Jag kollade dina andra trådar, du skrev din första år 2016. Har du läst igenom det du skrev för flera år sedan? Om inte kanske du kan göra det? År 2016 skrev du att du varit ihop med din särbo i tre år och då är det alltså sju år nu. Du berättar även om fysisk och psykisk misshandel. Slösa inte mer tid på denne man, segla iväg lugnt och stilla på ditt eget hav. Jag var ihop i tre år med mitt ex och fortfarande tre år efter att jag lämnat honom pågår reparation av skador. Först var jag så arg på mig själv för att jag slösat bort tid. Nu känner jag snarare tacksamhet för mitt ex var droppen som fick bägaren att rinna över. Äntligen vände jag fokus till mig själv och började jobba med mig själv, ta hand om mig själv. Gör det du också! Du kommer inte att ångra det. Det kommer finnas stunder av tvivel och saknad men på sikt kommer du stå där stark och harmonisk! Massa kramar och styrka till dig♥️

Citadell

Nordäng67. Önskelistan för mig var en partner som skulle vara generös, uppmärksam, omtänksam, inte svartsjuk, tolerant, humoristisk, stöttande, trogen, intresserad av mig och mina intressen, en som prioriterade mig och oss, som tog hand om sig själv och sin hälsa, som inte låg och sov dagarna i ända, som hade hyfsat koll på pengar.... Min dåvarande var inget av detta. Lever bättre ensam! Ta hand om er! ?❤️

Citadell

Linda. Ni verkar inte bo ihop? Desto bättre isåfall. Läs det du själv har skrivit. Bara argument för att lämna honom eller hur? Gör en lista på varför du skulle stanna, och en lista på varför du skall gå. Jag tror inte du har många skäl att stanna eller hur? Låt inte han och hans liv vara nr 1 längre i ditt liv! Sätt dig själv främst! Uppskatta den du är och lev hellre ensam tills du är redo att åter vara i en relation, en relation som gör dig glad ? med en partner utan missbruk! Kraaaaaam! ?

Linda...

Hej. Tack för era kloka råd och svar. Och ja Nordhäng. Jag måste säga att du fick mig att vakna upp rejält när du påminde mig om att det var 2016 jag skrev första gången. Fick mig att vakna upp rejält detta ka0n inte fortsätta så här. Han kommer fortsätta supa. Ljuga och bedra mig. Och jag kommer gå under mer och mer. Vill bara glömma att han ens existerar. Nu senast i helgen hade Ha0n någon full kärring som ringde och gapade på mig om privata saker mellan han och mig. Alltså pratar han skit om den som ställt upp mest någonsin för honom. Trots kränkningar. Fylla hot och våld. Smuts är dom.
Kram Linda