Har stannat upp.. pausat min tillvaro.. orkar inte ta några beslut, inte riktigt riktigt än! Drar på det lite till.. hoppas det kommer styrka till mig bara som med ett trollspö..
Sätter gränser .. nykter i mitt hem.. bara ses nykter.. göra saker jag tycker om och mår bra av...
Bestämt att ta en dag i taget..
Han är ju sjuk.. han måste tillfriskna..måste måste måste! Han är ju mannen i mitt liv.
Men en annan dag kanske beslutet tas.. en dag när jag är starkare ❤️

Hej Tingeling00!

Du sätter så fint ord på den där balansgången, att få hinna med sina egna beslut, att känna sig redo. Det låter som att du inte bara sitter stilla och väntar, du sätter gränser och gör saker för att själv må bra. I vår erfarenhet kan det vara ack så viktigt, som gör att du kommer ha mer energi till de större besluten.

Tänkte bara passa på att tipsa om att det oftast är lättare att samla sina inlägg i en och samma tråd. Både för din skull, för att hålla reda på dina inlägg, men också för att det gör det lättare för andra användare att följa med i det du skriver. Säg till om du vill ha hjälp att samla ihop inläggen så hjälper vi dig! Om det var medvetet och att du vill ha flera separata trådar är det såklart helt okej också.

Med hopp om en trevlig helg,
Kristoffer
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Hej @Tingeling00
Verkar vara på ungefär samma resa som du. Det känns som att sitta på en buss och tänka , nästa hållplats går jag av. Eller nästa. Eller nästa. Börjar undra hur det ser ut vid ändhållplatsen, Känner på mig att jag inte vill kliva av där, måste ta mod till mig innan dess...