Kul så har mannen fått ett återfall efter allt som hände för en månad sen och lämnat mig med alla räkningar.. fick en räkning idag, att elen kommer stängas av på måndag om jag inte betalar in 6000…. Jippi säger jag, känner mig värdelös just nu. Har tyvärr ingen familj som kan hjälpa eller vänner.. kommer att få socialen på mig nu.. paniken bara växer o ångesten är nära… kul att han lämnar en i en sån har situation… hatar verkligen alkohol!!

Jag lider med dig! Jag sitter I nästan samma situation men har som tur klarat av räkningar med hjälp av familjen. Alkoholen förstör så mycket för oss anhöriga. Vi som sitter kvar med alla räkningar och vardagliga måsten. Det är vi som får soppa upp resterna efter alkoholen. Jag har levt så här nu i några år och förstår att jag måste slå mig fri. Man faller bara längre och längre ner i det destruktiva livet. Jag önskar att jag hade mer några goda råd eller ord som skulle få dig att må bättre. Vist kan jag säga att du ska lämna honom, men jag som själv är kvar i ett äktenskap som är lika är kvar. Min man har nyligen blivit orosanmäld så hoppas på bra stöd därifrån även om det känns läskigt. Du kanske borde ringa soc och be om hjälp? Vet det är galet svårt det med för man älskar ju den där mannen och vill inte såra honom. Men vad gör dem med oss? Ja jävla alkohol!
Massa kämpar kramar till dig och hoppas att det löser sig för dig ❤