Tråkigt, tråkigt att läsa.
Jag kommer från andra sidan och har ägnat mig en del åt att dricka i smyg. Det är inte riktigt så enkelt som att säga att han skiter i dig och er tror jag om jag får prata utifrån mina erfarenheter. Han verkar ändå vara med på tåget att försöka göra något åt det.
Han tar en del tabletter också skriver du. Både antidepressiva och andra starka jäkla tabletter om han får tag i det. Han säger också att han mår dåligt. Det är svårt att sluta dricka. Eller kanske ibland inte svårt att sluta, men svårt att inte börja igen.
Jag har, trots att jag velat sluta ibland fortsatt. Det är väldigt obehagligt, ovärdigt och konstigt. Nu har jag slutat.
Din man medicinerar sitt mående med tabletter och med alkohol. Till viss del bidrar nog alkoholen till att han mår dåligt, men det gör också att det blir väldigt svårt att sluta. Han borde gå till läkare och kolla upp övriga värden som påverkar måendet tycker jag. Hans antidepressiva kanske inte alls fungerar för honom. Han kanske har några brister, t.ex,. B-vitamin, järn eller D-vitamin. Allt det påverkar också hur man mår. Han söker Quickfix i alkohol och tabletter, men åtminstone alkoholen kommer att göra att måendet blir ändå sämre på sikt. Jag förstår att du får ont i magen, känner dig maktlös och rädd och verkligen inte har någon kontroll över situationen. Det riktigt stora problemet tycker jag är hur din man medicinerar sig själv. Förståeligt kanske, beroende på hur dåligt han mår, men fullkomligt ohållbart i längden. Man mår heller inte särskilt bra av att ljuga och smyga. Tror alla på beroendesidorna beskriver hur dåligt man mår av just det. Tror du att du kan få honom att gå till läkare? Det är inte normalt att må som han gör och han kan inte medicinera sig ur det med det han använder. För att summera: den som dricker i smyg mår med största sannolikhet skitdåligt av sitt smygande och sitt drickande och du mår skitdåligt av din oro.
Han måste ta tag i grundorsaken till att han dricker tänker jag. Inte bara sluta dricka för då hamnar han snart i samma hjulspår igen.

@Sisyfos
Precis, jag vet ju att han inte mår bra men av samma anledning för jag inget åt saken eller det gör jag massor försöker stötta på alla sätt att underlätta vardagen med barn, körning, matlagning mm
Men det är som du säger han måste ändå någonstans ta tag i sina problem 😔

@Sisyfos
Precis, jag vet ju att han inte mår bra men av samma anledning för jag inget åt saken eller det gör jag massor försöker stötta på alla sätt att underlätta vardagen med barn, körning, matlagning mm
Men det är som du säger han måste ändå någonstans ta tag i sina problem 😔

Länge sedan jag skrev nu men har varit inne å läst lite då och då på andras trådar!
Jag har harvat på med mitt mående och har åter igen insett att jag inte kan leva så här!
För någon vecka sedan så skrev jag ner lite känslor/tankar om allt, ikväll lämnade jag det åt honom att läsa och åkte till en kompis, han har inte hört av sig och har stängt av mobilen så nu är jag ett vrak som är orolig att han gjort något eller dragit trots att barnen då blir själv hemma!!
Kommer nog åka hem i natt och har ingen aning om vad som väntar 💔
Han har åter börjar smygdricka inte ofta eller mycket men han krossar mitt hjärta, av de 15 burkar öl så har vi ett magiskt skåp av de 10 st 3,5:orna så har 6 av dem förvandlas till starköl samt att de har förökat sig 😔
Ska försöka prata med honom igen men det känns verkligen hopplöst 💔💔

Länge sedan jag skrev nu men har varit inne å läst lite då och då på andras trådar!
Jag har harvat på med mitt mående och har åter igen insett att jag inte kan leva så här!
För någon vecka sedan så skrev jag ner lite känslor/tankar om allt, ikväll lämnade jag det åt honom att läsa och åkte till en kompis, han har inte hört av sig och har stängt av mobilen så nu är jag ett vrak som är orolig att han gjort något eller dragit trots att barnen då blir själv hemma!!
Kommer nog åka hem i natt och har ingen aning om vad som väntar 💔
Han har åter börjar smygdricka inte ofta eller mycket men han krossar mitt hjärta, av de 15 burkar öl så har vi ett magiskt skåp av de 10 st 3,5:orna så har 6 av dem förvandlas till starköl samt att de har förökat sig 😔
Ska försöka prata med honom igen men det känns verkligen hopplöst 💔💔