2tillsammans

Ja nu är jag här igen. Har en särbo som hinkar för mycket. Finns alltid något att fira eller något som rättfärdigar att han dricker. Han älskar att beställa på nätet och hämta ut på systemet. Vinkompassen är en älsklingssignal som hörs i mobilen ofta.
Vi har varit särbo i ca 4 år. Han sköter jobb, tränar en del. Är snäll och ser snygg ut. Men dricker varje dag, några extrastarka öl. Nu är det semester och så blir det drinkar som gin och tonic och vin och extrastarka öl.
Jag dricker inget och handlar heller aldrig någon alkohol. Jag äter smärtmediciner.
Ena dagen är hans orsak att han måste gå en kick som han inte får nu när han inte kan springa på samma nivå. Nästa dag är det att jobbet är ett slavjobb med dåligt betalt så han måste döva ångesten. Och sen är det allt som ska firas.
Jag själv skulle helst vilja dra mig undan helt och skippa allt det här. Men så är hjärtat det som bestämmer före hjärnan dumt nog. Jag är kär i honom.
Hur ska jag övertala min dumma hjärna att vinna över mitt hjärta och lämna honom??

Vet precis hur du känner. Sitter i samma sits tyvärr. Men vi bor ihop och har två barn. Han har inte druckit nästan något på 10 månader och för en månad sedan började han igen😥 känner mig så fruktansvärt sårad och ledsen. Funderar på att flytta och att ta med mig barnen. Orkar inte en sommar till. Känns som om jag ska gå sönder. Kram

2tillsammans

@Pan pan Det är inte enkelt. Även om man vet att hjärnan borde få ta över.
Märker barnen av det? Om så är ta dem med dig och flytta. Det kanske ger honom en kick i att verkligen försöka.
Men förstår dig. Det är inte så enkelt som det låter. Jag har ju mitt lite på avstånd ändå. Det som alltid sårar och som sårar mest är de förlåt man får höra om att det aldrig ska hända igen. Men det händer alltid igen och om igen.
Stor kram på dig och tack för din kommentar