Varför smsar en missbrukare och kallar en för en massa fula saker hela tiden. Jag är äcklig, jag sköter inte min hygein, och det sista smset gick ut på att jag var psykotisk.

Hej Zella!

Vilken tuff sits du sitter i, det där är inte okej och inget som du ska behöva höra. Även om jag inte kan ge något rakt svar på din fråga så vill jag säga att du är klok som fortsätter skriva och berätta. Eftersom det verkar vara liknande tema på många av dina inlägg (att hantera elakhet/psykiskt våld från en person med beroendeproblem) är ett tips att försöka skriva i en och samma tråd istället för att göra en ny för varje inlägg. På så sätt blir det lättare både för dig och de som vill "följa" dig, eftersom dina inlägg blir samlade på ett och samma ställe! Vi kan hjälpa till med det om du vill, det är bara att säga till i så fall.

Oavsett får du gärna fortsätta skriva och berätta om hur du har det. Sannolikt finns det många som har erfarenhet av situationer som liknar den du befinner dig i, men ibland kan en behöva skriva flera gånger i samma tråd för att den ska "ta fart".

Varma hälsningar,
Kristoffer