Alltså jisses vad det har hänt grejer sedan sist. Jag lämnade honom, jag lyckades! Dock blev jag kvar med hans skulder. Finns det någon här som varit med om "ekonomisk misshandel"?
Jag lämnade honom, det var det bästa jag gjort i mitt liv.
Det är en sån lång historia. Men i och med hans missbruk så var jag både psykiskt och fysiskt misshandlad, men även ekonomiskt. Han hade sina skov när han mådde skitbra, och när han mådde skitdåligt. Och det fanns inget mitt emellan. Båda delar innebar att han drack.? När han mådde skitbra fick han sjuka idéer. Han fick mig att ta lån efter lån, för att uppfylla hans önskningar.
Det gick många år. Han jobbade inte och jag försörjde oss och hans idéer, och även de konsekvenser som uppkom av hans missbruk. Jag blev skuldsatt. Det är så många faktorer som spelar in men jag är inte den som tar ett lån, jag var helt manipulerad av honom hur sjukt det än låter...
Ett halvår efter jag lämnade honom började jag med Tinder. Fick jackpott på första dejten. Träffade världens bästa kille. Inga diagnoser, ingen alkoholism, inga ekonomiska problem.
När skulle det vara ett bra tillfälle för mig att berätta vad jag varit med om tidigare, och att jag blivit skuldsatt pga mitt ex? Allt gick så fort. Jag blev gravid och vi fick en underbar dotter. Med tiden gick ikapp och han fick reda på mina skulder. Jag har stoppat huvudet i sanden för jag vill bara glömma allt det gamla som varit,vilket är dumt, jag borde ha försökt ta hjälp från början men jag har skämts så. Jag försöker nu få hjälp av kommunen för att ansöka om skuldsanering hos Kronofogden.
Det känns som att hans (mitt missbrukande exs) beteende föralltid kommer hemsöka mig.
Snälla hjälp, låt allt bli bra någon gång! Jag vill bara vara lycklig...

Hej olycklig pingla och välkommen hit☺

Att gå vidare efter en tung relation där man farit illa och saker kommer ikapp är svårt.
Jag levde länge i tron att om den andra personen gjorde si eller så,då skulle det bli bra.
För att göra en lång historia kort så var det inte så enkelt.

Att börja ta ansvar för de felbeslut man tog i relationen med en missbrukare är inte kul.
Men när man börjar med det typ:
Ok jag tog det lånet för att göra min kille nöjd och slippa pressen var inte lyckat,men jag gjorde det.
Dvs jag eller i detta fall du äger så att säga problemet då lånet står på dig.
Pengarna fick du ingen glädje av och nu måste du betala för något du inte äger.
Men i den ändan tror jag du måste börja.
Bena ut hur stora skulderna är.
Hur de påverkar din ekonomi.
Vad du klarar av ekonomiskt osv.
Och sen nästa steg.
Hur involverad bör din sambo bli?
Problemet är eg inte hans men han bör kanske ha vetskap då det påverkar din/er ekonomi.
I vilket fall,välkommen hit.
Här finns mycket att ta till sig om man vill.