Hej, min särbo dricker, själv vet han att han dricker för mycket men låtsas att han läget underkontroll.
Han har i ett tidigare liv sökt för sin alkoholism, varit nykter i 3 år och givit upp stark sprit så jag vet att han kan vara nykter. Detta kom efter han kört rattfull och åkt dit.
Han har vid fler tal tillfällen sagt, efter han gjort nått dumt, att han ska sluta drick förutom på helger, när vi är på match eller är ute och äter. Det här betyder varje dag, jag har aldrig alkohol hemma så ska vi sova hos mig vill han alltid äta ute för då kan han dricka. Vi kan aldrig ses direkt efter jobbet, han måste alltid hem först, för att dricka gissar jag. Han har nästan alltid förstora pupiller när vi ses vilket jag har lärt mig är ett tecken att han har druckit. Han ljuger om vad han gör när han ensam t.ex. När man frågar vad han gjort under dan/kvällen kan han säga städa, tvätta eller jobbat. Jag ser att det inte har städats, samma tvätt som jag lade in för 2 dagar sedan ligger kvar i maskinen och jag vet att han inte varit uppkopplad mot jobbet eftersom han inte tagit med dator.
Han har haft vad jag vet 2 helnyktradagar sedan nyår, annars har det varit folköl, cider, starköl och vin dagligen. Han har sagt att jag ska konfrontera honom när han spårat ut vilket jag gjort det har bara lett till ändrat beteende. T.ex när jag konfronterade honom om att jag hittat rödvinsfläckar på överkastet, bytte han till öl. När jag frågade om han höll sig nykter så to han fram den alkoholfria cidern men den innehåller stark cider, han har bytt innehåll i flaskan. När jag berättade att jag hörde flaskklirrer i handväska har bytt till bag in Box vitt vin eller teatrapack.
Senast i lördags började han med en starkölslunch. Sen tyckte han att jag skulle uträtta lite ärenden, men jag orkade inte så stannade med honom. Då skickar han ner till affären för att handla middag och sen fixa den. Han låg i soffan, precis när maten är klar bestämmer han sig för att duscha. Han som duschar i 2 minuter står nu i 10 min under duschen, sen in i sovrummet i 10 min. Sen under kvällen 2 långa toabesök och allt fullare blev han. Jag fattade inte vad han höll på med, tills jag såg ett teatrapack vin bakom gardinen i sovrummet. Fan ta honom
Jag vet inte vad jag ska göra, ignorera och låta honom fortsätta smussla. Konfrontera och betala högt pris personligen, brukar leda till att han försöker hämnas genom att vara otrogen, och dessutom ändrar han mönster. Eller ska jag bara ge upp, vad han gjort mot mig är bortom nått jag trodde jag någonsin skulle acceptera. Fattar att jag medberoende men jag måste få hjälp om hur jag ska kunna hantera situationen. Vill inte att han ska förlora resten av sin familj eller sitt jobb. Men jag vet inte hur jag ska klara detta utan hjälp