Jag har varit särbo till en alkoholist i 10 år. Har verkligen försökt allt för att hjälpa den här personen. Han har inga släktingar kvar som vill umgås. Barn och barnbarn har brutit kontakten. Själv skulle jag dö utan mina barn och barnbarn. Han har alltid varit snäll även fast han varit full men det senaste halvåret har han blivit rent ut elak, där han verkligen spyr ut sitt hat mot mina barn och barnbarn. Kan inte tolerera det här och gjort slut. Har frågat honom när han är nykter om han förstår den skada han gör på alla och han tycker inte han gör något? En normal person skulle ju fatta att det skadar. Kan han ha någon empatistörning? Jag förstår verkligen inte.

Han är där på grund av sitt drickande!
Varit särbo med min i 5 år och senaste gångerna blir han riktigt elak så pass att jag känner mig hotad och insett att jag kan inte fortsätta utsätta mig för det!

Att han tar upp dina barn och barnbarn ärlig för det är det han mår dåligt över att han förlorat !

Min är ibland elak om mitt barn för vi har tajt kontakt något han aldrig haft med sitt barn.

Har även insett att min alkis kommer antagligen dö av sitt missbruk

Stor kram

Hej. Vi verkar va i nästan lika situation. Har också varit rädd de sista gångerna och har därför avbrutit kontakten. Har förstått att min särbo troligen kommer att supa ihjäl sig efterdom hans hälsa blivit så mycket sämre senaste tiden. Men känner att jag verkligen försökt allt under de här åren utan några framsteg. Önskar det fanns en lösning men så länge han vill dricka så är det dom det är. Jag har bestämt mig att jag är värd så mycket mer än det här. Ta hand om er och kämpa på/ kram