Min man dricker alldeles för mycket och har gjort det länge. Jag känner att jag har blundat för det eller att jag inte har haft ork/kraft att ta tag i det.
Men nu har jag nått en punkt i livet där jag måste orka annat håller det inte längre.
Jag vill inte lämna honom! Men varje gång detta samtal tas upp om vanorna så kommer vi ingenstans. Jag vet vart man kan söka hjälpa utifrån, det jag behöver hjälp är hur jag ska nå honom nu få honom att inse problemet.

Aldrig pratat med någon utanför familjen om detta. Men tänkte detta kanske skulle kunna ge mig lite hjälp hur vi ska klara oss ur detta tillsammans.

@Nadjaaaaa
Vad bra att du nått den punkten nu. Du måste haft det väldigt tufft och länge för att ha kommit dit.
Det svåraste med hela den här processen av medberoende är att inse att ni kan inte göra valet tillsammans. Du kan prata med honom om ad du upplever och söka hjälp för dig men han behöver, själv, ta beslutet om hur han vill göra vidare.
Skickar dig styrkekramar och hoppas att du tar beslut som är bra för dig själv framöver.