Jag har inte skrivit på ett tag för vi försökte verkligen ta tag i situationen … jag har inte druckit en droppe på snart ett år och för mig är det livsviktigt att leva nyktert för jag har inget annat alternativ .. han har också försökt men druckit alk fri öl som han har runt sig hela tiden ..det har blivit så,svårt att veta är det alkohol han doftar eller är det den alk fria ölen..han förnekar och får mig att känna mig dum och misstänksam,,,tills NU - han sitter i soffan och berättar att han idag blivit stoppad av polis 0,2 promille ..20.000 kr i böter och indraget körkort i ett år .. så korkad jag varit att jag låtit mig bli förd bakom ljuset ..han har druckit hela tiden och nu blev allt så här! Kanske är det hans räddning men jag känner en sådan skam och även att jag är ett sådant nöt som blivit lurad ..nu känner jag mig helt tom och vet inte hur jag skall hantera allt …

Kan vara räddningen för honom,
Men väldigt jobbigt, beror hur ni bor, om han behöver bilen,
Om det påverkar jobbet så är det inte bra, men det är värre att köra ihjäl nån. finns ingen ursäkt för rattfylla.

Vi bor långt ute på landet och han jobbar hemma … han kommer bli helt isolerad eftersom jag kommer hem sent varje dag ,, jag kommer att få stå för allt som vi hjälpts åt med tidigare = det kommer bli tufft men jag tänker också om det skett en olycka när han körde påverkad - att han hade haft ihjäl någon …hur hade man orkat leva vidare efter något sådant = tacksam att inget sådant hände ..