Nu har det gått sex månader sedan jag och sonen flyttade, jag kommer aldrig komma ifrån hans pappa men det är en befrielse att ha en egen lägenhet, oron varje helg fortsätter att mala i huvudet men nu vet jag att han inte kommer hit på natten, oförskämd eller icke talbar, med distans nu så inser jag att det varit mer än alkohol inblandat och allt blivit mycket värre efter vi flyttade. Finns det någon här som vet hur man förstår om en människa fått psykoser av cannabis? Jag har alltid tyckt att hans fyller har varit väldigt märkliga och nu tänker jag att det nog är psykoser han haft flera ggr… en gång tex kom jag ut i garaget när han var där och ”städade” han satt och gungade på sin motorcykel som ett barn gör på en gunghäst, hans ögon var helt uppspärrade och han var helt borta, förstod inte att jag pratade med honom…: dagen efter hade han panik för att hans motorcykel var stulen men han hade fått ut den bakom garaget… Han blir liksom mer och mer personlighetsförändrad och läskig. Jag har ställt in mig på att behöva berätta för våran son varför pappa inte finns.., tror inte han överlever sitt missbruk länge till 😢

Hej @nycat!
Vad starkt att du kunde ta steg ifrån den här tuffa situationen och inte längre bor tillsammans med sonens pappa. Det låter som att du försöker bearbeta mycket som har hänt under tiden som ni bodde tillsammans. Eftersom du har frågor om effekter av cannabis skulle jag vilja tipsa om www.droghjalpen.se. Du kan skriva en fråga till rådgivarna eller ringa dem på 020-91 91 91. Lycka till!

Varma hälsningar,
Nell, Alkoholhjälpen

@nycat
Starkt av dig och ta dig därifrån.
Jag har gjort samma och nyligen fått bearbeta det trauma jag fått av relationen innan slet jag med oro och ångest.
Efter traumat har hans betydelse i mitt liv blivit mindre och mindre och fokus på framtiden tagit plats.
Jag ka inte uttala mig om psykoser eller inte men peronlugehtsförändring är inte ovanligt.