Ja, jag lever med en som dricker varje kväll. Han har druckit i flera år. Nu är det varje kväll. Vodkaflaskor och öl. Varje kväll ska det drickas efter obbet och sen babblar han i timmar tills han däckar. Går ej att prata med honom. Terapi fungerar ej. Han söker ej hjälp, vill ej, och han har druckit i så många år nu. Är det enda vettiga att lämna honom? Vi har varit tillsammans i över 10 år. Borde ha lämnat för länge sedan. Borde ha lyssnat på alla omkring mig för flera år sedan. Nu känns det som att jag kastat bort mitt liv på att vänta på att han ska bli nykter. Klandrar mig själv för att jag stannat hos honom för att jag tycker synd om honom och tänker på de fina minnena som funnits. Vet ej hur jag ska ta mina saker och gå.

@Juniah Det låter som att du har haft det tufft under en lång tid. Du tampas nu med många svåra frågor och tankar kring din situation. Vad bra och modigt att du skriver här och berättar!
Du ställer dig frågan ifall du ska lämna relationen. Det är förståeligt att det är ett svårt beslut och det är vanligt att vela fram och tillbaka inför en sådan stor förändring. Det är bara du som kan ta det beslutet om hur du vill göra. Vad tror du skulle bli det bästa för dig?
Fortsätt gärna skriva här!