Återigen har en dag slutat med att mannen har låst in sig i sovrummet och att jag är en elak jävla människa. Och det är ok. Jag är elak, tråkig och obekväm. Jag har nämligen börjat att säga sanningen, inte hålla masken, ta konflikten och till och med sagt att jag inte vill leva så här.
Så många gånger jag har gråtit, täckt upp, ljugit och låtsats att allt är fullständigt normalt.
För visst är det normalt att som i torsdags dricka 2 flaskor starkvinsglögg? Eller som idag en söndag, dricka upp halva bag in boxen som är kvar?
Det är bara jag som är såååå jävla tråkig och gammal!
Och han höll sig ju i skinnet i fredags då jag hade krävt att han skulle köra till fotbollen i lördagsmorse, men till lunch slank det ner en öl och sedan var det lördag;)
Ibland undrar jag tyvärr på fullaste allvar om det verkligen är jag som är missunnsam, grå, tråkig och glädje dödare? Faktiskt. Det kanske är mig det är fel på och att detta är alldeles, alldeles normalt.

Nu är jag klar med A

Hej!
Jag är en kille som har alkohol problem!
Du har rätt!! Jag har faktiskt kommit till insikt efter många försök att dricka lite!
Funkar inte!
Jag har ätit antabus själv innan men jag lurade alla och mig själv så jag kunde dricka!
Min sambo sade till mig för ca 1mån sedan att om jag dricker engång till så ska jag ut! Sagt och gjort drack jag för en vecka sedan och nu bor jag i mina föräldrars källare! Detta har gjort till att jag kommit till insikt att jag aldrig mer kan dricka!! Så jag har valt all hjälp jag kan nu antabus under övervakning så den kommer ner i kroppen

juno

Du är inte knäpp. Ta ingen skit. Lita på din moral och magkänsla. Ingen normal människa dricker en flaska glögg. Då kan hen lika gärna dricka handsprit.
Du har sunda normala värderingar. Han vill få dig att tvivla på dig själv.

BElisabeth

Nej. Du är inte knäpp. Min dotter har sagt till mig att "slutar du inte dricka måste jag ta avstånd från dig" och därmed lägger hon ansvaret på mig. Och det gör hon alldeles rätt i. DU bestämmer hur du vill leva. Vill han inte ställa upp på det så bör du kanske överväga att faktiskt flytta ifrån honom.
Kram

Sumplisa

Jag sade det högt! Jag vill inte leva med dig. Han svarade: efter nyår, då jävlar ska vi (alltid vi...) börja träna, dricka mindre och äta nyttigare.
Ok sa jag...
Han dricker varje ledig dag. Detta innebär att han just nu har druckit varje dag sedan den 21 december då han har semester. I och för sig ingenting om vi tänker på att han hade 5 veckors semester i somras. Då hade han till och med vitt vin i sportflaska på ungarnas fotbollsmatcher. Igår var väl sista dagen på det osunda levernet kan jag känna. I dag när jag kom hem från jobbet har han dragit i sig två flaskor mousserande som var över från nyår, samt några glas vin...
Jag bröt ihop totalt. Jag orkar inte mer. I morgon när han har nyktrat till måste jag ta det hör samtalet om att jag vill att han ska flytta. Är så oerhört ledsen just nu samtidigt som jag känner en konstig frid.

Muminmamma

Vill först säga att du inte gör något fel. Du är inte ngt av det din man säger. Har det exakt likadant här hemma. Samma tomma löften varje nyår. Min man drack ej på nyårsdagen. Igår när jag jobbade kväll kom sms:en och mellan raderna ser jag att han dricker. Kommer hem och letar, dum som man är, upp hans gömda "lik". Man kan aldrig göra ngn nöjd som dricker på det vis som våra män gör.
Glöm aldrig att du är värd det bästa!