Hej.
Jag är ganska ny här och har väl en liknande historia som dom flesta här. Har en särbo med enligt mig osunda alkoholvanor. Han dricker hemma varje helg och ibland på vardagar, det är mycket festande var och varannan helg trots att han passerat 40 sträcket med några år. Det händer att han blir otrevlig och säger elaka saker när han dricker fast oftast blir han bara trött och somnar i soffan. Det är väl mängden och inställningen till alkoholen som gör mig orolig han säger själv att han dricker för att bli lugn. Förra helgen tog jag mod till mig och tog upp detta på allvar och han sa då att jag nog hade rätt om att han dricker lite för mycket. Så förra helgen var helnykter och han ska på eget intiativ ha en vit månad. MEN för det fins alltid ett men :( När vi pratade om Julen så sa han direkt att bara så du vet så ska jag dricka på fredag, sa då att jag inte har förbjudit honom att göra något det är hans val men att jag mår dåligt när han dricker. Så nu sitter jag här och börjar bli orolig över att det närmar sig helgen och jag vet att han kommer dricka fre, lör, sön och ev måndag. Hur gör ni andra för att överleva jul helgen?

Odelsten

En status uppdatering när jag orkar skriva en. Det är relativt lugnt här men det tar på krafterna att ha semester med fyra barn och en hund + lite extra ungar imellanåt. I morgon börjar den vita månaden när han tror att det är mig han ska visa att han inte har några problem.. Vet dock att en vit månad varken gör till eller från även en person med ett svårt beroende klarar att hålla upp en kortare period, det är om en månad dom verkliga prövningarna börjar när han inte ska återgå till att dricka sig berusad varje helg.