Så länge gick det.
Han var rätt besluten (trodde jag), att han hade druckit för mycket och för hårt och det helt enkelt inte fanns några hållbara vägar där längre. Det var fyra veckor och tre dagar sedan. Det var en solskenshistoria så länge det varade!
Nu har han inom loppet av ett dygn fått sparken, varit aspackad offentligt och jag kan fan inte låta honom bo kvar, och är samtidigt livrädd hur hans fysiska abstinens (om han nu stannar här i dag) kommer att drabba honom?
Han fick ett riktigt läskigt epileptiskt anfall för 4 veckor och tre dagar sedan och jag pallar inte ta det igen. Är sannolikheten stor att det kommer att hända?

Fröken svår

Vet inte hur han mår. Det regnar och han har ingenstans att ta vägen (mer än kanske till krogen). Han vet att han måste vara nykter om han ska vara här. Jag är samtidigt rädd för vad som kommer att hända om han nyktrar till här. Det krampanfall han fick sist är inget jag vill uppleva igen. Vet inte hur en alkoholists kropp fungerar? Han har som sagt varit nykter i en månad, men druckit två dagar nu. Borde jag vänta mig att han kommer att krampa igen när alkoholen lämnar kroppen?

Bedrövadsambo

Den typen av fysisk abstinens har jag aldrig upplevt. Det värsta i den vägen var min pappa som låg och skrek "jag dör" och jag trodde att han fick en hjärtattack och ringde ambulans. Men det var panikångest han hade. Efter x antal tillfällen ringde jag inte ens ambulans utan reagerade mest "Jaja, det går över" och stängde dörren när han låg i sovrummet och gastade "jag dör" efter ett fyllerace. Man vänjer sig vid allt. Tyvärr.