Hej på er. Har skrivit här i 2.5 år och jag måste starta en ny tråd. Jsg var sammanboende å har en dotter ihop med min alkoholist. Han var mitt livs kärlek. Nu hör till saken efter ultimatum från mej. Så följde han sitt beslut att lämna för att få dricka. Men det förändrade också honom på ett vis. Han uppvaktar mej och det känns inte äkta på ett ärligt sätt. Jsg står här med mina känslor..allt var bra förutom alkoholen. Och djävulsdansen det innebär. Är en stabil människa men detta har gjort att jag är oerhört osäker på mej djälv också. Det är en månadsvis har varit separerade. Jag bor kvar men han vill jag träffa på ett vis när han är nykter såklart. Sen naturligtvis måste han vara nykter när han tar hand om flickan. Ska jag klippa helt så att säga eller ta för mej sv våran kärlek när jsg behöver gör eget behov. Är det fel i längden blir jag den som är mest sårad eller det känns på nåt vis lättare att läka å få distans om man inte bara klipper... vet ej? Nån som tycker eller har erfarenhet... av separation på grund av alkoholen. Kärleken finns ju där måste msn hatar längden vem orkar det?? Drt klarar inte jag av....

sits med mitt ex (alkoholist) det senaste året! Jag avslutade på grund av hans drickande i maj förra året, vi hade mycket kontakt och i augusti började vi om! Katastrofen var ett faktum igen i november! Kontakt under början av detta året! Hade svårt att släppa och tänkte som du att man kan ta det man vill ha och strunta i resten! Måste säga att man lurar bara sig själv och det är man själv som drar det kortaste stråt! Mitt ex roffade åt sig av mig när han ville det, söp när han ville det! Kort sagt så blev allt på hans villkor! Nu har jag brutit helt och tänker aldrig mer gå tillbaka eller ge honom av mig själv och min person! Lite klurigare för dig eftersom ni har barn ihop, du måste ju ha viss kontakt! Och en sak till: fundera över vad ”uppvakta” är! Kände också att mitt ex gjorde det! Men har insett att det var rena rama ordbajseriet, mycket kontor och lite verkstad! Uppvakta på riktigt i ett sånt här fall är numera för mig att visa på insikt och förändring! Lätt att säga ”jag älskar dig” men krävs lite mer att ”göra” det! Vet inte om du fick ut så mycket av det här men du är inte ensam! Kram och styrka till dig!