Hej är en tjej lite under 40 som levt med en man i 20 år han hade problem tog tag i det när vi fick barn. Som snart är 10 och har handikapp. Nu har han druckit ett bra tag igen försöker dölja det och gömma det dricker nästan 7vdagar i veckan. Men jag har verkligen börjat tröttna då han gärna dricker speciellt hela helgerna och sover till och från. Somnar gärna 19.30 om kvällarna då alkoholen nog börjatc sätta sina spår. Har hotat att lämna honom och var då dum då han dricker bara så pga de ekonomiska problem vi har skyllde han på då han kan sluta när allt börjat bli bättre men vet innerst inne att det är lögn. Vi lär få sälja våran gård då ingen av oss har råd att ha den kvar. Är rädd när jag jobbar kvällar och helger och han ska ha barnet själv. Ibland intalar jag mig han skärper sig och det gör han kanske ett tag men sen innerst inne vet jag att det går in dina perioder. Hur hade ni gjort för att orka stå fast i sitt beslut att lämna honom

Li-Lo

Hoppas att vårt forum är ett stöd för dig nu. Du är inte ensam om att vara ambivalent inför ett så stort beslut. Jag hoppas att andras erfarenheter här kan bli hjälpsamma för dig och att din tråd tar fart, ibland tar det lite tid. Berätta gärna mer om hur det går för dig.

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet