Hej alla...
Tänkte dela med mig av min story

Har varit tillsammans med en härlig tjej i 1,5års tid jag är 36 hon är 31, fin villa, hon två barn sen tidigare och jag två barn. Allt har fungerat bra sånär som våra barnfria helger varannan Fred-Lördag då det prompt måste festas.
Varje gång jag har pratat om alkoholen så har hon gått i försvar och skriker och menar på att det är jag som är skev och har fel syn.

Vi har försökt prata om att begränsa intaget eller se till att dricka max två glas helt utan framgång.

Nedan följer ett axplock av olika händelser i samband med drickandet

Diskotek 2/4
Hon försvann, var borta flera timmar.
Kom fram hand i hand med en kille från Stockholm.
Dansade tryckare med en annan kille, Försvann sen hand i hand med honom till det andra dansgolvet.
Hittade henne avslutningsvis på stora dansgolvet med två killar som gned sig mot henne. När jag dök upp försvann killarna direkt och hon vände sig om, försvarade sig och sa att jag skulle ta det lugnt att det inte var något.

Valborgfest 30/4
Hon dök upp på en fest där jag skulle jobba . Hon hade varit på födelsedagsfest på förkvällen och dök upp med ca 1 flaska vin i blodet. Hon bjöd in sig själv på festen och stannade kvar.
Hon drack och raggade på samtliga killar i lokalen med kavaj.
Hon slet drinkar ur händerna på killar och drack. Stängde av musikanläggningen flera gånger genom att komma emot stoppknappen trots upprepade uppmaningar att akta.
Hon drack från baren och satte upp på nota.
Mot slutet av kvällen drack hon slattar från bardisken.
02.45 Svepte hon en tequila.
Dagen efter skämdes hon massor när jag konfronterade henne.

Hemmakväll i Maj
Jag kom hem efter ett kvällsjobb för att hitta henne aspackad i soffan. Hon hade druckit massa vin och även svept lite vodka från en flaska i kylskåpet. Hon var barnvakt för mina barn då jag jobbade sent. Försöker prata förstånd med henne men hon sluddrar bara massor och är aggressiv.

Midsommarfest
Kraftigt berusad.
Flörtar helt öppet med andra killar trots att jag stod bredvid.

Efter midsommar kommer vi överens om att hon ska vara nykter dom ggr hon går ut själv.

Utekväll med sina vänner
Trots överenskommelse om att vara nykter så var hon onykter.

UUtekväll med sina vänner
Trots överenskommelse om att vara nykter så var hon onykter.

Sommarfest hos ett par
Blev asfull. Började dansa och ta sig på brösten och anspela på sex. Skämde ut sig inför de andra gästerna genom att vara full och ligga på golvet och sjunga högt. Kvällen slutade med en taxi hem i förtid och tjafs i bilen.

Utgång själv med vänninna
Trots löfte om endast två glas vin hittar jag henne i baren 02.30 hand i hand med en kille.
Dom höll varandras händer på bardisken och smekte dom ömt. Killen försökte kyssa henne men hon vågar inte då det är för mycket folk runtomkring. Efter ca 10 minuter tar dom varandras händer och är påväg ut från stället varpå jag går fram och avbryter.På väg mot bilen vinglar hon kraftigt och kan knappt gå utan stöd.

Följande veckan efter smygdricker hon 3 flaskor vin under loppet av fem dagar.

Inflyttningsfest
Vi blir osams precis vid stället där vi ska käka middag innan vi ska till inflyttningsfest hos en gemensam vän, Hon gapar och skriker och gör slut med mig bara för att jag ber henne avstå från ett glas vin.

Gemensam födelsedagsfest på abonnerat ställe
Aspackad.Totalt personlighetsförändrad. Flörtar öppet med alla killar när jag står bredvid.

Födelsedagsmiddag med vännina
Nybliven husägare. Hon övertygar mig prompt att hon bara ska äta middag med sin vännina och vara nykter.Några timmar senare hämtar jag upp henne aspackad 01.00 från restaurangen. Hon är full, och kan knappt gå rakt.

Veckan därefter smygdricker hon 3 flaskor vin.

2012
Januari
Vanlig Utekväll
Börjar med middag på fin Restaurang, där hon dricker och flörtar med andra. Efter det blir det utgång på nattklubb.. Hon är kraftigt berusad. Jag ber henne vänta en minut innan vi ska gå då jag skulle gå på toa, Hon drar iväg, sätter sig i en taxi helt utan en tanke på att vänta in mig.

Februari 2012

Lördagskväll ute på nattklubb.Hon dricker sig full. Vi blir nästan utslängda ur Taxin på väg hem då hon får för dig att sträcka ut benen mellan framsätena. När vi kommer hem blir vi sams och har sex. Morgonen efter minns hon inget av ovanstående, ej heller att vi haft sex.

Lördagskväll med barnen hemma
Jag är iväg på kvällsjobb, hon dricker sig full när barnen gått och lagt sig, tar sedan kontakt med sin sina gamla ragg som hon haft sex med via Facebook och flörtar friskt.

Romantisk Middag på Restaurang
Efter en underbar lång barnfri dag med huspyssel och gos, käkar vi middag på Restaurang.
Varefter kvällen löper och promillehalten går upp blir hon mer flörtig och kaxig och dryg.
Jag frågar henne varför hon skrivit på Facebook till ett av sina gamla ligg på fyllan?
Slutar med ett jättegräl.

Ultimatum Mars 2012
Jag orkar inte längre . Ställer därför ett ultimatum, Sluta drick eller så bryter vi upp och säljer huset och går skilda vägar.

April 2012
Grov rattfylla (2.2 Promille)efter en blöt kväll på krogen med sin väninna. Hon skulle sova hos sina föräldrar men kommer inte in i trappuppgången då hon är för full för att få in nyckeln i låset,Därefter sätter hon sig i bilen och åker iväg. Blir tagen av polisen mitt inne i stan.

Dagen efter ringer hon mig på morgonen, är ångerfulloch vill bli hämtad. Stinker kraftigt alkohol vid 11.30.
Hon ligger sedan i princip hela veckan i svår ångest.Sjukskriven från jobbet. Hon blir ordentligt utskälld av sina föräldrar.
Hon säger att det är ett uppvaknande, att hon förstår att hon har problem, att hon ska leva nykter nu. Hon påbörjar frivillig alkoholbehandling via kommuns omsorg och går på samtal.

Juni 2012
Rättegång
Hon döms till 1 månads fängelse som sedan omvandlas till fotboja/husarrest.
Inför rätten gråter hon och säger att detta blivit ett uppvaknande för henne och att hon ska ta hjälp av mig och sin familj för att hålla sig nykter.

Midsommar 2012
Någon vecka innan midsommar så händer något. Hon blir som förbytt efter att ha förstått att det går bra att dricka alkohol även om man har alkolås i bilen. Helt plötsligt så är jag hindret mellan henne och vinflaskan.

Hon börjar prata om att hon ska lära sig få kontroll på sitt drickande via behandlingen men att hon inte kommer vara nykterist.

Fredag innan midsommar så pågår en kamp om att få åka till bolaget för att handla vin. Hon misslyckas och är assur hela helgen. På måndagen lättar spänningen och vardagen återgår sakta till det normala.

Augusti 2012
Bröllopsfest
Hon dricker sig aspackad på min bäste väns bröllop. Vinglar omkring, går hand i hand, går in på toa tillsammans med en tjej som tidigare varit dryg och nedsättande mot henne. När vi väntar på taxi så är hon påtagligt berusad och sluddrar. Jag påpekar ännu en gång att det inte verkar funka så bra med att dricka så mycket om man går behandling.

Fotbojan åker på slutet av augusti, en månads husarrest. Ingen alkohol. Spänd stämning, ingen sex, hon fryser ut mig totalt.

September 2012
September slut, fotbojan har åkt av.Detta firas med en Parmiddag:
8 glas vin, 1 glas champagne, 1 drink, 1 smirnoff ice fick jag räkningen till
Samtidigt som hon går på alkoholbehandling.

Oktober 2012
Middag med sin lillebror. Jag kommer ut till krogen och hittar en aspackad tjej som flyger på mig och tar på
mig sexuellt (från att ha varit känslokalli två månaders tid). Provocerar mig med att krama och kindpussa en kille som hon vet jag inte gillar.
Hon somnar dyngrak, vaknar med minnesluckor dagen efter.
Jag får nog, ställer ultimatum, hon skriker att det är mig det är fel på.
Jag tar mina grejer och sticker.

Därefter bor jag på jobbet 2 månader. Flyttar sen hem till huset som jag betalar för i hopp om att kunna försonas på något sätt.
Hon är extremt kall och har vänt sin familj och sina barn mot mig.
Slutligen ger jag upp och skaffar egen lägenhet.

Januari 2013
Ser henne lämna nattklubben hand i hand med en annan kille. Jag följer efter på hundra meters avstånd. Efter en kvarts promenad går dom in på en parkering och har sex mot en bil.

Jag går till Al-Anon, skaffar en sponsor och påbörjar arbetet med att reparera mina skador.

Sorgsen

...hit Lejonet.

Ja, vad ska jag säga?
Vilken berättelse, vilket liv.
Du verkar funnits här ett tag och har säkert läst runt bland trådarna.
Vi är många med liknande upplevelser.
Fortsätt läs, skriv och hitta vägar. Alla upplevelser är unika men ändå samma, lika jobbiga och tröstlösa men du är inte ensam och det finns hjälp.
Hoppas du fått en sponsor du trivs med.

Välkommen i gänget

till forumet lejonet76 !!
Och jag grattar dig till att ha hittat till Al-anon !
Du har haft en helvetes resa och jag hoppas innerligt att du nu kan ägna tid åt dig själv helt och hållet och börja din resa till ett bra, eget, liv utan energitjuvar.

Fortsätt gärna att skriva om din resa här för det är många du hjälper med dina erfarenheter.

Och vem vet, kanske vi syns på nåt stormöte där AA och Al-anon samsas om utrymmet.

FylleFia

Fyfan, vilken resa! Tyvärr känner jag igen mig i ditt ex. Jag har gjort de mest fruktansvärda saker mot min man. Bland annat hade jag sex på en krogtoalett med en kille samma natt som min man friade. Jag tror faktiskt inte att din fästmös beteende beror på bara alkohol utan snarare dålig självkänsla. Ett skevt bekräftelsebehov, men givetvis upptrappas det av alkohol. Välkommen hit!

Fia

Lelas

Hej Lejonet!
Jag vill bara hälsa dig välkommen till forumet, och skicka dig en liten puff av den berömda sinnesron.

Fortsätt läsa och skriva här, så följs vi åt längs vägen!
/H, tillfrisknande medberoende till en numera nykter make

lejonet76

Nu har det gått ett år sen jag gjorde slut!

Jag bröt en dålig relation men har vunnit tillbaka mig själv och mitt eget liv.
Det har varit mycket sorg och ilska men allt blir bara ljusare en dag i taget.....

Stor Kram Alla !! <3

Mittendaliv

Vad härligt att du börjar bli fri :)
Ta hand om dig och barnen!