Jag vet inte riktigt hur jag ska börja men jag behöver verkligen hjälp.

Min pappa har alltid druckit så länge jag minns men efter att min mamma och lilla syster dog i en bilolycka för 5 år sen har allt blivit värre.
Och just nu bor jag i Mexico City, Jag fick en utomkvedshavandeskap för 2 veckor sen, fick då akut opereras pgr av jag hade inre blödningar.
Min pappa och min syster kom hit för att besöka mig och allt har varit ett helvete sen han kom hit. Han har varit stup full hela veckan, vi har fått tagit hand om honom
båda jag och min sambo har varit jätte stressade över detta. Vi har försökt visa runt här i Mexico City men det slutade med att min pappa blev full och skrek
åt oss på en restaurang vi var och åt på och vi var tvungna att åka tillbaka till huset. Han går öven på mycket smärtstillande som tex morfin. Blir arg och ledsen över situationen, för jag vill försöka ha en trevlig stund när dom äntligen är här men det går inte, min pappa bara förstör allt. Alla blir påverkade av detta. Jag vill ju visa min syster denna stad men det går ju inte för vi kan inte lämna han ensam
i huset, vi gjorde det en natt och då hade han tagit med okända människor till huset och rökt gräs.

Han mår inte bra, jag vet det. Jag tycker samtidigt synd om honom. Men vad ska jag göra? Vad kan jag göra? Inte bara nu när dom är här men också senare? Min pappa behöver hjälp.

till forumet !
Din historia tar verkligen tag i mig :(
Att ha en pappa som är både alkis och narkoman är ingen drömsits.

Jag är själv nykter alkoholist med egna vuxna barn och jag har väl inte så mycket mer råd att ge dig än att du aldrig kan hjälpa din far om han inte själv vill. Att han får tag i alkohol är väl en sak men hur i hela världen fixar han morfin i Mexico ??? Kan vara drastiskt.....men vem langar till honom ? Kan du prata med polisen ? Cannabis finns överallt så det är väl inga problem men tung narkotika drar ju med sig så mycket värre folk.

Går det att skicka hem honom direkt ? Du/ni kan ju inte agera vårdare åt honom ? Sätt en gräns för hur han får agera och säg att han har ett val.

Och du och din syster behöver få hjälp med ert medberoende och sluta ta ansvar för honom. Han har eget val och eget ansvar för sitt liv.

Inte mycket till hjälp men jag önskar att du tar egen hjälp för din egen skull.

Kram ♥