jag har skrivit här förut och vart hoppfull om att den jag älskat (ja jag bör skriva älskar men känns som det passerat) ska sluta dricka som han gör men gör det inte, utan svikit löften, ljugit/ljuger egoistisk och helt osunda prioriteringar...

jag sitter här nu o är gravid, men det har inte gått långt.. jag ska göra en tidig abort och är FULLT NÖJD med valet..
då han inte visar som helst nåt för mig..

jag känner mig ensam och trodde att nåt skulle åka in i huvudet på han.. men dagen då jag berättade att ja va gravid, grät jag och han va lugn trodde jag åtminstånde att han skulle komma hem till mig o stötta mig ( obs.. vi har haft kontakt varje dag och han säger han vill ha en relation, men jag vill inte vara ihop )

han valde igen o dessutom i ett allvarligt o känsligt läge som detta att vara ute o supa med sina vänner... ringer på natten o frågar hur jag mår o jag hör hur full han är, jag ville bara lägga på...redan den dagen hade mannen bestämt att dagen efter så skulle han minnsan njuta av sin lediga dag.. i det så förvånas jag än en gång hur han kan välja bort det här, att inte finnas, stötta o ens visa nåt för att få ta del av aborten...

dagen efter kunde jag inte hålla mig utan ringde upp och sa allt jag kände o va jag ansåg han va för egoist... han ville veta när var hur det skulle gå till men då sa jag NEJ du får inget av mig.. du får inte ta del av aborten för du ger mig inget...

är det nå konstigt jag tycker det här är elakt av han.. han tycker bara synd om sig

han ringde igår och pratar bara om sig o hur illa han sovit o vill få sympati från mig och jag kände bara jag ville lägga på, jag sa inget... ja va helt likgiltig o INGET av graviditeten tog han tag i, inte ens försöker säga förlåt, får jag komma, kan ja ge dig nåt vill du jag följer med osv osv.. nä utan bara tar energi o skiter fullständigt i mig...

lilleskutt

Att bli så illa behandlad och förbisedd är inte lätt. Jag förstår att du känner dig besviken, ledsen och förvirrad över hans beteende.

Tyvärr är det inte ovanligt att personer som dricker för mycket tappar såväl medkänsla som moral och hyfs. Jag tycker att det är bra att du har bestämt dig för att du inte vill vara tillsammans med honom. Försök att stå fast vid det.

Om ett förhållande är på det ojämlika viset redan i ett tidigt stadiumav relationen så är det stor sannolikhet att det fortsätter så. Jag kan tänka mig att det du går igenom nu är mycket uppslitande och att du mår dåligt. Det kanske är en liten tröst att veta att man ofta upplever känslor starka under en graviditet, detta kan komma mycket tidigt pga av att man får ändrade hormonnivåer. Troligtvis kommer du att känna dig bättre efter en tid när antingen kroppen har vant sig vid de ökade nivåerna eller om du gör abort efter att de sjunkit till normal nivå igen. Jag tror inte att du kommer att må toppen eller att dina känslor beror på hormoner men man upplever de ofta starkare.
Jag tycker att det låter som att din pojkvän, om du ursäktar, är en riktigt skitstövel rent ut sagt. Låt ingen behandla dig så! Gå vidare i livet och försök att glömma honom. Det finns så många fina empatiska och ansvarsfulla människor därute som är bättre att slösa sin tid, energi och kärlek på. Lycka till! Kram lilleskutt