Vi bor sedan 5 veckor nu hos min syster jag och sonen.
Han egot bor i huset.
Tänker som vanligt bara på sig själv.
Att sonen inte får vara hemma i sitt rum mår han dåligt över.
Igår fotades huset,till helgen blir det visning.
Känns konstigt men ändå skönt.Jag letar bostad åt mig o sonen nu.
Jag känner att det finns en framtid,även om sonen nu mår fruktansvärt dåligt nu när hans pappa är hel knäpp.
Sitter i huset o dricker i sin ensamhet.
Har inte lyft ett handtag för att hjälpa till med något inför försäljningen.
Ringer sonen mitt i veckan kl halv ett för att be honom medla att jag ska svara i telefon när jag är på nattjobbet och jag vägrar svara
Han är så korkad så han ringer honom som redan mår så dåligt.
Inatt hotade han att komma till jobbet.
Och det gjorde han,cyklade mitt i natten stod o bankade på.
Tur jag jobbar själv så ingen märkte något.
Ringde och sms:ade flera ggr men jag öppnade inte.
Han ville nyckeln till vår bil.
Idioten tänkte köra bil hem på fyllan.
Han känns faktiskt otäck,eftersom han blir galen när han druckit för mycket o kan snedtände.
Känner mig rädd.
Vet inte hur detta elände ska ta slut.
Känns som han är besatt av mig och han är så svartsjuk trots att han själv varit otrogen under så lång tid.
Vill bara vara ifred.
Det har verkligen spårat ur för hans del nu.

SuzyQ

Önskar att jag också kunde sticka från min supande man men ingen känner till hur han är för jag sköter det snyggt. Blir helt osocial och nästan skygg jag med. Vi bor i Stockholm och det är just därför som jag inte kan sticka heller...finns inga lägenheter att få och man får inte hyra någon om inte huset ligger ute på försäljning och så fort går det inte. Man vill ju också få chansen att se om han blir bättre utan behöva sälja villan det första man gör.

Men blir han någonsin bättre? Kommer han att sluta dricka? Hur kommer din man att göra tror du? Går han till jobbet eller super han dygnet runt? Har han någon lägenhet sen när ert hus är sålt? Funderar om ni bor i en liten stad så du tvingas se honom och hur det ska gå? Om han känns svartsjuk och galen och du är rädd så tveka inte att gå till polisen och be om besöksförbud. Tycker synd om din son, verkligen. Måste vara förskräckligt att se sin far som man faktiskt ser upp till som barn och som blir så här. Hur mycket har hänt innan du tog steget att flytta? Tycker du gör helt rätt. Önskar att jag kunde. Då skulle min man antingen gå under eller rycka upp sig och bli nykterist.

Kram på dig och lycka till

Min man mår nu ännu sämre när han ser att jag genomför det jag hotat m länge Att jag nu lämnat honom men inte orkat o hellst inte velat göra.
Har trott på hans löften men de har svikits hela tiden gång på gång.
Han har varit mitt livs kärlek sen jag var i tonåren.
25-bra år det sätter sina spår.
Men sista åren har jag känt en oro,och dom sista två åren har hans drickande ökat mycket.
Jag har prövat med allt.Tjatat,bett kontrollerat och hotat.Men inget har hjälpt.
Sen har han ju även varit otrogen,vilket gjorde steget att lämna lättare.
Nu har han panik.
Igår var han hos en alkoholrådgivare.
Idag var han och fick Kampral utskrivet.
Han är helt knäckt och trodde nog aldrig att jag skulle lämna honom.
Han vill vinna tillbaka mitt förtroende och sluta dricka.
Jag tror inte ett dugg på honom.
Jag är inte ens säker på om jag är kär i honom längre efter alla svek.
Jag mår faktiskt bra och ångesten har släppt.
Om han dricker så slipper jag ialla fall inte se eländet och få ont i magen och oroa mig som jag gjort de senaste åren.
Det här är det enda sättet att han rycker upp sig om han någonsin gör det.
Som jag känner nu så vill jag aldrig mer leva med honom.
Han har sårat mig för mycket.
Han är ju inte samma man som jag gifte mig med.
Humör och hans tidigare värderingar han haft är ju helt förändrade.
Men det är hemskt när jag träffar honom nu när jag röjer i huset och han är så sliten.
Ja vi bor i en mellanstor stad.
Så att vi kommer springa på varandra är troligt.
Sen måste vi åtminstone konversera eftersom vi har en tonåring de Två andra sönerna har redan flyttat.
Ingen av oss har något nytt boende men vi letar båda två.
Jag tänker köpa en bostadsrätt.
Hoppas du får styrka att komma ur ditt dåliga förhållande.
Jag tog hjälp av lyckopiller för att få styrkan att bli lite hårdare.
För han tjatar hål i huvudet på mig.
Lycka till dig med att du får slippa din ångest och oro.
Ingen är värd att få må dåligt pga av en annan människans beteende .

SuzyQ

men om din man skulle bli helt nykterist så skulle han ju bli precis den han var förut, vad tror du händer då?
Jag kommer ihåg filmen med Al Pacino och Meg Ryan där hon är alkholist och de skiljer sig till slut och många månader senare så ser han henne gå in på ett AA-möte och han följer efter och lyssnar när hon pratar där inne....de börjar om tillsammans och det är så vackert och romantiskt.
Kan verkligheten bli sån? Ja säger jag! Det måste ju finnas par där den ena varit alkis men slutat och sen blir det underbart.
Jag måste tro så, älskar min man så oerhört mycket när han är nykter. Vi har så kul ihop jämnt och fantastiskt sexliv och jag önskar vid gud att han ska bli nykter och ge oss vårt liv tillbaks.
Önskar dig lycka till och fortsätt berätta hur det går här inne.
Tycker det känns bra här, att man kan prata av sig utan att bli dömd. Har inga vänner att prata med, jag är inte sån som pratar.
Kram på dig