Känns som man lever i en parentes och iett vakum just nu.
Inget känns speciellt roligt just nu.
Huset såldes ju i veckan vilket känns både som en nystart men även som en stor sorg.
Ett nytt kapitel börjar.
Men jag har fortfarande ingenstans att bo ännu.
Bor fortfarande hos syrran.
Jag vill ha ett nytt boende så jag får annat att tänka på.
Sonen bor hemma i huset nu vilket känns bra men tomt.
Mannen har varit nykter en vecka nu och ser redan mycket piggare ut.
Han är full av energi...
Städar, tvättar bilen som han inte gjort på ett år,tränar, promenerar och cyklar mycket.
Han gav mig en påsk present igår när jag var och lämnade bilen hemma.
Ett jättefint armband.
Han skrev även en lång kärleks förklaring och tackade mig för att jag hade fått honom att tänka om och sluta dricka genom mitt beslut att kasta ut honom.
Samtidigt som han vill att det ska bli vi igen nångång...
Jobbigt ....jag blev ledsen.
Allt känns så konstigt.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att han klarar sitt nya men hittills korta nyktra liv.
Barnen o jag slipper oroa oss för honom.
Och han kan umgås med yngsta sonen o vinna tillbaka sitt förtroende.
Igår var dom ute och åt sen var dom på bio.
Men efter allt som varit tvivlar jag såklart.
Jag litar inte alls på honom efter så kort tid.
Sen alla svek med henne har satt spår.
Vi kan i alla fall prata och hjälpas åt nu med allt som flytten kräver.
Jag behöver inte göra allt själv nu som jag trodde.

ni både pratar och hjälps åt med det praktiska Sorgsen44. Visst är det en kort tid han varit nykter och visst förstår jag att du tvivlar - men det är också så viktigt att ta vara på allt som är gott, varje bra dag.

Jag ser att du skriver ganska ofta här och du har gjort och gör stora förändringar i ditt liv. Det verkar som du gör ny tråd för varje inlägg och det är lite synd tycker jag.... Om du fortsätter i en och samma tråd ett tag kan både du och vi som läser gå tillbaka och se hur det var tidigare. Det man skriver här är ju viktiga tankar och händelser av ett sammanhang, en fortgående process i livet. Det är mina tankar bara, du gör förstås som det känns rätt för dig! Önskar dig en fin dag! Kram / mt

Gå tillbaka in i den här tråden och då ser du längst ner att du kan välja "besvara" om du klickar där kan du fortsätta i samma tråd. Hoppas jag kunde förklara... Det är ju faktiskt så vi gör just nu, fortsätter skriva i samma tråd. Kram, kram / mt

Jippi
Jag fick mitt nya bostadsrätts hus idag efter en jobbig budgivning.
Sonen blev också glad.
Känns som allt löser sig sakta men säkert nu.
Idag har han inte tjatat något på mig,så skönt.
Orkar inte med han eviga prat om vår eventuella framtid tillsammans.Jag är jätteglad att han är nykter.Bryr mig såklart om honom efter alla våra år.
Men jag är inte kär i honom längre.
Något hände efter sista sveket...
Nu vill jag bara flytta och börja mitt nya liv.
Har råkat träffa en ny kille som jag kände sen förut lite grann.
Är lite nykär faktiskt.Känns som man är fjorton år igen.
Pirrar i magen.
Vet inte vad det leder till men skönt att ha någon att luta sig mot.
Men det är en hemlighet,vill absolut inte att sonen vet om det.Och han skulle bli galen av svartsjuka.
Han får förbli en hemlighet ett tag till.Vet ju inte ens vad det leder till även om det känns bra just nu.

..ta inte ut några dåliga grejer i förtid, låt dem komma när de kommer...
Bär inte andras bördor, lasta av dem där de kom ifrån.

När det bjuds tillfällen som gör en glad, så ska man tillåta sig att få njuta av dem, och få stanna kvar i känslan så länge man vill.
Pirrar det i magen av vällust så är det en bra känsla.

Tids nog kommer det dåligheter men de är också färskvaror, öppnas de i förväg hinner de härskna ännu mer, det finns sista förbrukningdatum för dem
när det är dags att kasta dem iväg för gott.

Allt har sin tid, din verkar vara nu, så kör så det ryker. Hejar på dig!

Berra