Första gången jag skriver nåt här. Lever sedan åtta år med en man och tillsammans har vi två underbara buspojkar. Hans problem (eller mitt?) är att han tillbringar väldigt mycket tid i garaget där han dricker i smyg.. Trodde han ja, men i själva verket har jag full koll. Vet var han gömmer både drickat och tomburkarna. 10-13 starköl drar han i sig. Varje dag! Fattar inte hur karln hinner och inte märks det nåt på honom heller.. Dags att dra i nödbromsen?

Jag känner så väl igen det där med att dricka i garaget och att gömma tomburkar!
Det verkar som att det är ganska vanligt att hålla till där.
Konstigt att det inte märks på honom om han dricker sådana mängder!
Men det är verkligen inte ok att dricka så mycket!
Välkommen hit förresten!
Kram

med Izzy. Läs runt här i olika trådar så kommer du att känna igen både ditt och din mans beteende OCH se åt vilket håll det är på väg. Och nej, det är inte ok att dricka som han gör, varken mängden eller smygandet. Han har antagligen utvecklat tolerans och "tål" hög promillehalt, inget att gratulera till. Du har växt in i medberoende. Fortsätt läsa och skriva här och läs gärna Carina Bångs utmärkta blogg http://medberoendeinfo.blogspot.com/
Bra tt du hittat hit! Ett första steg mot förändring! / mt

rutan66

Jag har en man som dricker i smyg men han har whiskyflaskor i förrådet. Det är så pinsamt så det finns inte. Jag har letar flaskor i flera år men han har lyckats gömma dom tills helt nyligen. Jag har dock ställt krav att han måste sluta. Vi som lever med smygdrickare ska inte acceptera det. Vi har haft många gräl kring detta då han inte fattar att det märks.
Nu har han sagt att han ska sluta efter mitt ultimatum om att jag flyttar annars, men det har bara gått en månad så jag vet inte ännu.
Lycka till men låt dig inte bli medberoende. Det blir svårare ju längre tid man väntar med att säga till.
Kram

TicTac

Ikväll ska jag ställa honom mot väggen, jag måste.. Förklara för honom att jag vet vad som pågår och att jag inte mår bra av situationen som den är nu.. Skäms för att erkänna detta men jag har kartlagt hans drickande ett tag och siffrorna är skrämmande.. De senaste två veckorna har han hävt i sig 145(!!) burkar starköl.. Summan är så absurd så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Men en sak vet jag säkert; mina pojkar ska inte behöva växa upp i den här skiten.. Giv mig styrka snälla ni! Är så dålig på att ta konflikter, har alltid varit den fogliga lilla tapetblomman som tigit och tagit hand om allt och alla.. Men nu är det dags att stå upp för mig själv, jag har också ett värde!! Kramar till er alla

Mittendaliv

Se det inte som en konflikt. Säg bara rakt vad du har sett och att det inte är ok för dig. Håller tummarna för att ni kan få till ett samtal. Kram