Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är väll okej, antar jag. Jag vet inte. För att göra lång historia kort. Jag hade en konversation med min pojkvän idag. (Han är 18 och jag fyller 18 om några dagar.)Om att han skulle iväg med sina vänner och dricka på kvällen, jag bad honom att ta det lugnt. Då jag själv inte visste hur jag skulle reagera om jag skulle vilja ta hand om honom. Då jag själv har haft den turen med föräldrar som aldrig druckit så mycket så de spytt och dylikt. Men ja, ni kan ju själva förstå vad som hände. En av hans polare ringer mig och berättar att han har spytt 2 gånger, behöver hjälp för att ta sig till bussen.

Jag ställs då inför ett val: Att bli förbannad för att han bröt sitt löfte eller att svälja det och acceptera att så här kan det gå. Självklart hjälpte jag honom, det sista jag vill är ju att han ska göra sig illa. Jag har en känsla av orolighet och ilska inom mig, är det fel av mig att vara arg pga at han bröt sitt löfte? Eller överreagerar jag, för att jag inte är van att vara runt människor som är fulla? Handlar allt om att jag egentligen var/är orolig? Jag vet inte.
_______
Han ligger och sover i sängen och jag sitter i soffan, kan inte sova.

För det första är han ju minderårig och får bara dricka på krogen. Anser du att din kille har beroende eller bara tonårsfylla? Viss skillnad. Att dricka så man spyr ned sig är inte ovanligt men inte bra naturligtvis. Det var ju bra att kompisarna ringde dig. Han bör ga ångest, skam och minnesluckor. Prata med honom men att bli arg lär ju inte hjälpa.