Jag har en barndomskompis som jag och några andra misstänker har alkoholproblem.
Hon har nu druckit 5 dagar i sträck, och tog sig även en drink innan hon gick på jobbet idag morses. När jag idag konfronterade henne och sa att jag misstänkte att hon har alkoholproblem fick jag bara till svar att hon inte var nån jävla alkis för att hon inte drack varje dag och var inte beroende.
Hon brukar ofta bli otroligt full och tappa kontrollen, minnesluckor, gråter när man säger till henne att skärpa sig.
Hon tar varje chans hon kan att fira med en fest, vare sig det är någons födelsedag eller om hennes beställning från vinsajten har kommit.
Vill bara höra med andra om det är jag som överdriver eller om det faktiskt är hon som har problem?
Super tacksam för svar

Din kompis har ett klart beroende. Det är inte normalt att ta en grogg innan jobbet. Hon har ett klart beroende. Sedan gör hon som de flesta, förnekar och bli arg. De som alltid blir fullast ofta brukar ju ha ett beroendeproblem. Du kan tyvärr inte hjälpa henne så mycket eftersom hon lever i förnekelse. Bry dig kan du alltid göra men att få henne sluta dricka måste hon knäcka själv. Hintar kan man ju ge