Hej!
Jag träffade en underbar kille för två år sen.
Vi blev sambos för snart ett halvår sen.
Ganska snart efter att vi blev sambos märkte jag allt mer och mer att han är alkoholist.
Visst drack han innan också,men jag såg inte hur mycket/ofta förens jag flyttade hem till honom.
Han dricker 4 av 7 dagar (nu varierar detta beroende på ledighet osv.)
I julas var han ledig 13 dagar och var av dessa dagar var han nykter endast 4.
Jag har påpekat och förklarat för honom hur jag känner det.
Och även sagt att om han inte skärper sig så kommer jag att lämna honom, senast var förra onsdagen.
På fredagen var han ute igen, även söndag ,i tisdags drack han hemma, igår ute och hemma och idag med.
Han påstår att han går på krogen och dricker för att han behöver umgänget.
Han har tyvärr dåligt med vänner. Hans bästa vänner var hans grannar som också var hans suparpolare.
Jag vet inte vad jag ska göra. Han säger att han ska bli bättre,men det händer inget.
Sade till honom att han får ta tag i sitt liv, jag har gömt öl för honom. (Han hittar dem)
Jag har hindrat honom från att dricka öl och ta vatten istället. Då blir han sur och grinig.
Jag har kommit till den punkten då jag skriker efter hjälp.
Älskar verkligen honom, men han dödar en bit av mig varje gång han dricker.
Brukade vara en tjej som skrattade mycket och ville hitta på saker. Men har ingen ork till något längre.
Är bara arg,ledsen och grinig hela tiden nu.

Vad ska jag göra?

Kram Camilla

Cissi1

Välkommen hit! Jag är själv ny här men det jag kan tro hjälper dig att komma fram till ett beslut om vad du vill göra är att läsa här. Det har iallafall hjälpt mig jättemycket! En mening som jag upprepar för mig själv är att "Var och en tar ansvar för sig själv" det kan vara ok att påminna sig ibland även om det är svårt.

Nora

när du lever med en alkolist. Läs alla innlägg här så vil du få se din framtid, full av svek, löften och åter svek, smärta, gråt, ilska, avmakt, gräl, hot, ultimatum osv. Ta lärdom från oss andra som har varit fast i detta sjuka mönstet i årtal, du får det på samma sätt. Det blir inte bättre, jag lovar. Han är den enda som kan ändra på sig. Du kan bara bestämma dig för hur du vill ha det, och varje dag du väljer att stanna så ser han det som att du aksepterar hans drickande. Du kan inte hjälpa honom, så länge han inte vill sluta själv så har du två val, stanna och leva i ett helvete eller lämna honom och hitta dig själv igen. Få INTE barn med honom, det blir bara så mycket värre så länge han dricker. Mitt råd: stick medans du har en sjans, men det är ditt val och du är inte klar innan du har bestämt dig. Lycka till, styrkekramar, hoppas mitt svar var till hjälp:-)