Min sambo dricker i rejäla mängder omkring 4-5 dagar i veckan och han blir så otroligt bitter och grälsjuk. Jag har börja försöka hitta olika sätt att undvika honom när han e full tex ta långpromenad med hundarna och hoppas han somnat när jag kommer hem, gå och lägga mig för att slippa se. Men nu funkar inte det heller då han följer efter hemma för att bråka. Vi har en liten på1 år som jag vill skona från detta. När han är nykter dagen efter så skyller han allt på mig och jag e helt ute och cyklar då jag tar upp hans alkohol vanor. Vad ska jag göra?

Vilsen76

Min sambo var/är likadan när hon både drack och är nykter!!
Bråk om allt man kan tänka sig!
Jag har försökt skydda min 4barn och hennes 2barn men det har gått så långt att jag bett mitt x att ha våra barn när det var som värst!
Min sambo har även ljugit på fyllan och varit otrogen x antal ggr, när nykterheten kommer så skyller hon allt på mig!!!
Nu är hon på behandligshem i ngra veckor och jag funderar verkligen på om jag kommer finnas när hon är tillbaka!!

Ang din situation så tycker jag du bör lyfta fram hans drickande samt hans humör för både familj och vänner!!
Du ska inte behöva stå ut med det du gör nu!

Ta hand om dig o tänk på dig själv(lättare sagt än gjort)