Lever tillsammans med min sambo som är 26 år och har väldigt mkt alkoholvanor som gör att man kan nästan säga att han är alkoholist. I början när jag träffade honom så drack han i stortsett varjedag och nu har han minskat ner lite gran. De enda som gör mig väldigt ledsen är att när han är full så får jag oftast höra av honom att jag är värdelös och att jag är äcklig en hora och lite till. Och jag börjar känna att de tär på mig.jag älskar honom av hela mitt hjärta men jag vet inte hur jag ska orka detta. Får en klump i min mage varje gång han dricker och de är för att jag vet att då kommer jag få de helvetes jobbigt. Jag vet inte vad jag ska göra så jag ber om hjälp.

Mittendaliv

Vad bra att du har hittat hit! Forumet är ett bra första steg.
Usch vilken jobbig sits! Min sambo blir precis som din personlighetsförändrad till det sämre av alkohol. Det verkar vara vanligt när det gått för långt med drickandet...
Det är självklart inte rimligt att ha det så, ingen ska behöva leva med klump i magen och ta elakheter från sin sambo.

Går det att prata med honom om detta när han är nykter? Vet han hur du känner?
Det finns mycket hjälp att få om han vill förändra sitt drickande men det bygger helt på att han själv vill det.

Du kan bara ta ansvar för ditt liv och avgöra om det är i er relation eller någon annanstans som du vill vara.
Fortsätt läsa och skriva här. Du är inte ensam i detta.