Hej! Jag tycker det ser bra ut! Ser att möjligheten att klicka på ” gilla hjärtan” är borta. Det är nog lika bra på ett sätt, men det kommer kännas lite ovant ett tag.
Jag saknar ”senaste kommentarer” och redigerafunktionen, och möjlighet att gå direkt ”överst” på trådsidan och sen tillbaka till forumet. Men jag hittar nog nya sätt att orientera mig.
Jag saknar verkligen möjligheten att hoppa direkt till ”senast lästa kommentar” i en tråd. Om det har skrivits flera inlägg i samma tråd sen jag läste senast får jag först hoppa till senaste kommentaren och sen scrolla tillbaka. Men det hänger kanske ihop med funktionen hur man ska orientera sig på en enskild sida. Så ”senast lästa kommentar”, ”hoppa överst” och ”hoppa nederst” hoppas jag få återse.
Det är verkligen inte lätt för er att tillgodose alla önskemål. Det är tydligt att alla användare har olika sätt att orientera sig på forumet.
Det är nog kopplat till funktionerna som reglerar vad en användare har läst och inte läst. Vi har lite problem med att få till dessa.
@Andrahalvlek skrev:"Det är tydligt att alla användare har olika sätt att orientera sig på forumet."
Ja, så verkar det vara. Det är dock intressant att få veta mer om det. Även om vi kanske inte kan göra alla helt nöjda, så kan vi försöka göra så bra vi kan.
@Andrahalvlek skrev:"Jag saknar verkligen möjligheten att hoppa direkt till ”senast lästa kommentar”
Jag testade precis. Gå in på sidan för ett forum (t ex Förändra sitt drickande) och trycker på länken i andra kolumnen, där det står "XX nya inlägg". Om du gör det så ska du komma till senaste olästa i den diskussionen. I alla fall gör jag det. Kolla gärna.
Programmet och loggen håller på att flyttas över till den nya sidan. Vi kommer att få med information från loggen för användare som använder den aktivt. Informationen i programmet kommer ni eventuellt att vara tvugna att se i det "gamla" programmet. Vi kommer att återkomma med information om hur ni gör detta.
Hej Vara frisk! Ursäkta att det är lite rörigt just nu!
Hej!
Är det tänkt att vi ska redigera våra trådar och välja om tråden passar under "sluta helt" eller "kontrollerat drickande"?
Vad jag kan se så kan alla redigera allas 🤭🤔 ska det vara så?
Det är JÄTTESVÅRT att se vilka trådar jag uppdaterat mig i!! Och vart som finns nytt!
Tabellen på trådarna är för bred. Lägg hellre info under trådnamn.
Konstigt att det saknas plats för tittel men att en sådan ändå skapas, men jag kan leva med det 😆😅
Roligt med profilbilder.
Fel datum på inläggen. Jag tex började inte min tråd 5e januari. 😁💚
Uppskattar att ni förbättrar 🙏💚
Det kommer säkert ännu mer tankar men just nu är jag nöjd.
@Miss Mary Poppins skrev:"välja om tråden passar under "sluta helt" eller "kontrollerat drickande""
Vi skapade dessa forum för att ni ska kunna välja var ni vill ha era trådar. Och för att det ska vara lättare att navigera för den som är intresserad av den ena eller andra målsättningen. Så svaret på din fråga är att ni gärna får flytta den till det forum där den passar bäst. Eller låta den vara kvar där den är om ni föredrar det.
För att flytta er egen tråd så trycker ni på "Redigera" längst uppe på er diskussionstråd. Därefter väljer ni det forum ni vill och trycker spara.
Loggen @Magnus hej, jag ser loggen men inte alla mina registreringar och kommentarer, jag använde den som en dagbok
Jag har varit väldigt sporrad av att se dagarna utan alkohol så jag skulle gärna vilja kunna se mina registreringar bakåt ( från 1 nov)
Vänliga hälsningar k
Angående alkoholkalendern som nu är igång under "Stöd"
@ampher skrev:"jag ser loggen men inte alla mina registreringar och kommentarer"
Vi håller på att migrera data från de användare som använt loggen regelbundet. Majoriteten är nu överflyttad, men anteckningarna och vissa registreringar återstår. De kommer förhoppningsvis vara på plats inom kort.
Skriv gärna här i forumet eller enskilt till oss rådgivare under Stöd > Rådgivning om ni har önskemål om Alkoholkalendern eller behöver hjälp med att migrera data från det gamla programmet. Den gamla program informationen finns tillgänglig på https://old.alkoholhjalpen.se/
Hej, fint och förändringar lär man sig snabbt att anpassa sig till.
En sak jag inte gillar är den supertydliga loggan och dessutom i VRRSALER
Jag kommer känna mig mindre bekväm att läsa tex på tåg eller andra offentliga platser, men även bland familj då jag kanske vill logga in snabbt för att få lite stöd.
Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel och det här känns tyvärr som en försämring. Kanske bara jag som funderar över det och då är det kanske ingen fråga.
Intressant tanke om avsändaren/rubriken på sidan
@Se klart skrev:"Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel och det här känns tyvärr som en försämring"
Det här behöver vi diskutera och fundera på om det finns någon bra lösning.
@ampher Som administratör så kan jag nu se dina gamla logg inlägg. Vi har nu gått igenom behörigheterna ett varv extra. Skulle du kunna kolla igen nu? Jag beklagar stöket, men det är verkligen hjälpsamt att kunna kolla av med dig som användare så att det fungerar.
@Se klart skrev:"Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel"
På tjej- och kvinnojourernas sajter finns en knapp längst upp till höger på varje enskild sida där det står ”lämna sidan” och trycker man på den kommer man blixtsnabbt till Googles söksida. Jag minns inte ens hur förra loggan såg ut 😂 Man vänjer sig vid allt. Snabbt.
@Magnus tack Magnus, nu kan jag se allt bakåt. Tack för ditt tålamod ☺️
Jag mår så bra av att se dagarna läggas till varandra
Det kanske bara var någon fördröjning igår
Vänliga hälsningar k
@Dee skrev:"kan man tänka sig att man skulle kunna fylla i sin kalender typ veckovis"
Ja, jag sitter och jobbar med det nu, men det tar lite tid för att det är lite komplicerat. Hoppas det ska kunna vara igång någon av de närmaste dagarna.
Skriv gärna och säg hej till…
Skriv gärna och säg hej till oss här när du har hittat in på den nya sidan!
Hej! Jag tycker det ser bra…
Hej! Jag tycker det ser bra ut! Ser att möjligheten att klicka på ” gilla hjärtan” är borta. Det är nog lika bra på ett sätt, men det kommer kännas lite ovant ett tag.
Bra jobbat!
Hjärtat kommer eventuellt…
Hjärtat kommer eventuellt igång senare. Just nu så fanns det inget sätt att visa att andra hade klickat på det.
Hej, jag lyckades logga in…
Hej, jag lyckades logga in men hur gör jag för att logga ut?
Hoppsan det har jag glömt…
Hoppsan det har jag glömt. Ska fixa. Här är länken för att logga ut så länge: https://alkoholhjalpen.se/user/logout
Hallå! Det verkar ju fungera…
Hallå! Det verkar ju fungera nu i alla fall, lagom till att det är sovdags. :) Men det här blir nog bra. Lite förnyelse behövs ibland.
Japp, till slut så kan jag…
Japp, till slut så kan jag också säga hej!
Jag saknar ”senaste kommentarer” och redigerafunktionen, och möjlighet att gå direkt ”överst” på trådsidan och sen tillbaka till forumet. Men jag hittar nog nya sätt att orientera mig.
Hej! Jag hittar inte loggen!
Hej!
Jag hittar inte loggen!
@Magnus hejhej! Vad kul med…
@Magnus hejhej! Vad kul med lite nytt. Det här kommer bli bra men ovant i början så klart.
@Magnus hej! Jag saknar…
@Magnus hej! Jag saknar rubrikrad för inlägg..., saknar också funktionen ”läs senaste inläggen”
Ta hand om dig,
Dee
@Magnus saknar också min…
@Magnus saknar också min logg... och hela mitt program, har ni mina svar sparade så jag kan komma åt dom på annat sätt?! 😰
Jag saknar verkligen…
Jag saknar verkligen möjligheten att hoppa direkt till ”senast lästa kommentar” i en tråd. Om det har skrivits flera inlägg i samma tråd sen jag läste senast får jag först hoppa till senaste kommentaren och sen scrolla tillbaka. Men det hänger kanske ihop med funktionen hur man ska orientera sig på en enskild sida. Så ”senast lästa kommentar”, ”hoppa överst” och ”hoppa nederst” hoppas jag få återse.
Det är verkligen inte lätt för er att tillgodose alla önskemål. Det är tydligt att alla användare har olika sätt att orientera sig på forumet.
Det är nog kopplat till…
Det är nog kopplat till funktionerna som reglerar vad en användare har läst och inte läst. Vi har lite problem med att få till dessa.
@Andrahalvlek skrev:"Det är tydligt att alla användare har olika sätt att orientera sig på forumet."
Ja, så verkar det vara. Det är dock intressant att få veta mer om det. Även om vi kanske inte kan göra alla helt nöjda, så kan vi försöka göra så bra vi kan.
@Andrahalvlek skrev:"Jag…
@Andrahalvlek skrev:"Jag saknar verkligen möjligheten att hoppa direkt till ”senast lästa kommentar”
Jag testade precis. Gå in på sidan för ett forum (t ex Förändra sitt drickande) och trycker på länken i andra kolumnen, där det står "XX nya inlägg". Om du gör det så ska du komma till senaste olästa i den diskussionen. I alla fall gör jag det. Kolla gärna.
Hej! Jag undrar också var…
Hej!
Jag undrar också var loggen finns samt om mitt program finns kvar?
Programmet och loggen håller…
Programmet och loggen håller på att flyttas över till den nya sidan. Vi kommer att få med information från loggen för användare som använder den aktivt. Informationen i programmet kommer ni eventuellt att vara tvugna att se i det "gamla" programmet. Vi kommer att återkomma med information om hur ni gör detta.
Hej Vara frisk! Ursäkta att det är lite rörigt just nu!
Hej! Är det tänkt att vi ska…
Hej!
Är det tänkt att vi ska redigera våra trådar och välja om tråden passar under "sluta helt" eller "kontrollerat drickande"?
Vad jag kan se så kan alla redigera allas 🤭🤔 ska det vara så?
Det är JÄTTESVÅRT att se vilka trådar jag uppdaterat mig i!! Och vart som finns nytt!
Tabellen på trådarna är för bred. Lägg hellre info under trådnamn.
Konstigt att det saknas plats för tittel men att en sådan ändå skapas, men jag kan leva med det 😆😅
Roligt med profilbilder.
Fel datum på inläggen. Jag tex började inte min tråd 5e januari. 😁💚
Uppskattar att ni förbättrar 🙏💚
Det kommer säkert ännu mer tankar men just nu är jag nöjd.
Nu är alkoholkalendern igång…
Nu är alkoholkalendern igång igen för er som har använt den tidigare. Den finns under Stöd > Alkoholkalender. Prova den gärna, så att allt fungerar.
@Miss Mary Poppins skrev:…
@Miss Mary Poppins skrev:"välja om tråden passar under "sluta helt" eller "kontrollerat drickande""
Vi skapade dessa forum för att ni ska kunna välja var ni vill ha era trådar. Och för att det ska vara lättare att navigera för den som är intresserad av den ena eller andra målsättningen. Så svaret på din fråga är att ni gärna får flytta den till det forum där den passar bäst. Eller låta den vara kvar där den är om ni föredrar det.
För att flytta er egen tråd så trycker ni på "Redigera" längst uppe på er diskussionstråd. Därefter väljer ni det forum ni vill och trycker spara.
@Magnus Hej Jag har hittat…
@Magnus
Hej Jag har hittat hit och tycker att den är bra. Men jag saknar loggen!
Bra texter under fakta! ⭐️⭐️…
Bra texter under fakta! Och snygg förstasida ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
@Magnus skrev:"trycker på…
@Magnus skrev:"trycker på länken i andra kolumnen, där det står "XX nya inlägg"."
Det funkar utmärkt, tack!
Loggen @Magnus hej, jag ser…
Loggen @Magnus hej, jag ser loggen men inte alla mina registreringar och kommentarer, jag använde den som en dagbok
Jag har varit väldigt sporrad av att se dagarna utan alkohol så jag skulle gärna vilja kunna se mina registreringar bakåt ( från 1 nov)
Vänliga hälsningar k
Angående alkoholkalendern…
Angående alkoholkalendern som nu är igång under "Stöd"
@ampher skrev:"jag ser loggen men inte alla mina registreringar och kommentarer"
Vi håller på att migrera data från de användare som använt loggen regelbundet. Majoriteten är nu överflyttad, men anteckningarna och vissa registreringar återstår. De kommer förhoppningsvis vara på plats inom kort.
Skriv gärna här i forumet eller enskilt till oss rådgivare under Stöd > Rådgivning om ni har önskemål om Alkoholkalendern eller behöver hjälp med att migrera data från det gamla programmet. Den gamla program informationen finns tillgänglig på https://old.alkoholhjalpen.se/
@ampher Kan du se loggen med…
@ampher Kan du se loggen med alla dina registreringar och anteckningar nu?
Hej, fint och förändringar…
Hej, fint och förändringar lär man sig snabbt att anpassa sig till.
En sak jag inte gillar är den supertydliga loggan och dessutom i VRRSALER
Jag kommer känna mig mindre bekväm att läsa tex på tåg eller andra offentliga platser, men även bland familj då jag kanske vill logga in snabbt för att få lite stöd.
Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel och det här känns tyvärr som en försämring. Kanske bara jag som funderar över det och då är det kanske ingen fråga.
@Magnus hej Magnus Jag ser…
@Magnus hej Magnus
Jag ser loggen, men inte mina gamla loggningae och statistik bakåt
Vänliga hälsningar k
Intressant tanke om…
Intressant tanke om avsändaren/rubriken på sidan
@Se klart skrev:"Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel och det här känns tyvärr som en försämring"
Det här behöver vi diskutera och fundera på om det finns någon bra lösning.
@ampher Som administratör så…
@ampher Som administratör så kan jag nu se dina gamla logg inlägg. Vi har nu gått igenom behörigheterna ett varv extra. Skulle du kunna kolla igen nu? Jag beklagar stöket, men det är verkligen hjälpsamt att kunna kolla av med dig som användare så att det fungerar.
@Se klart skrev:"Att sajten…
@Se klart skrev:"Att sajten varit så diskret har verkligen varit en fördel"
På tjej- och kvinnojourernas sajter finns en knapp längst upp till höger på varje enskild sida där det står ”lämna sidan” och trycker man på den kommer man blixtsnabbt till Googles söksida. Jag minns inte ens hur förra loggan såg ut 😂 Man vänjer sig vid allt. Snabbt.
@Magnus tack Magnus, nu kan…
@Magnus tack Magnus, nu kan jag se allt bakåt. Tack för ditt tålamod ☺️
Jag mår så bra av att se dagarna läggas till varandra
Det kanske bara var någon fördröjning igår
Vänliga hälsningar k
@magnus kan man tänka sig…
@magnus kan man tänka sig att man skulle kunna fylla i sin kalender typ veckovis som tidigare?
Jag reggar normalt en gång i veckan 😅
@Dee skrev:"kan man tänka…
@Dee skrev:"kan man tänka sig att man skulle kunna fylla i sin kalender typ veckovis"
Ja, jag sitter och jobbar med det nu, men det tar lite tid för att det är lite komplicerat. Hoppas det ska kunna vara igång någon av de närmaste dagarna.
@Magnus jag må va två äpplen…
@Magnus jag må va två äpplen hög men ack så hetsig 😂 heja dig! 😃
@Magnus hej hej hittade eran…
@Magnus hej hej
hittade eran sida. :)
Hej Nu har jag bestämt mig…
Hej
Nu har jag bestämt mig och det känns fantastiskt 😊
Hej! Jag har också bestämt…
Hej!
Jag har också bestämt mig och nu ska jag klara det😍
Missat detta inlägg, men Hej…